søndag 6. mai 2012

Hvordan hekle baby "uggs" nå med noen bilder

Oppskriften ligger her

Kanskje ikke så dumt med noen bilder, så her er noen som viser hvordan man gjør for å starte med klaffen. Flere bilder kommer.


Her ser man skoen er vrengt sånn at man kan se den horisontale linjen helt nederst.
Nålen er stukket inn i den 2.masken fra midten.


Legg opp x antall masker for klaffen, her har jeg brukt 16


halvstav i 3.maske fra nåla for å lage knapphull

Her ser man knapphullet og så er det bare å hekle videre rundt

8 kommentarer:

  1. Hei.Fant oppskriften din når jeg søkte etter heklete uggs.Kjempefine.Jeg har heklet mye, men jeg skjønner ikke omg 4-6 på skoen. Jeg får det ikke til.Jeg må misforstå noe tror jeg.Har du tid til å skrive en forklaring? Skulle helst hatt de ferdige til mandag. En kollega som blir bestemor like rundt hjørnet, og hvor hennes datters største ønske var et par uggs til den nyfødte. Håper du kan hjelpe meg. Koselig blogg du har, og så mye fint du lager. Legger meg til som følger hos deg.

    SvarSlett
  2. er det omg 4-6 på selve skoen? Isåfall så gjør du som følger, start med å legge opp en maske og fastmask i samme maske, så fastmasker du x antall masker i forhold til hvilken str du har valgt. Så hekler du 2 fastmasker sammen til en maske, så en dobbelstav (eller hva det heter, altså 2 stavmasker sammen til en), så 1 stavmaske, så en trippelstav, altså 3 staver sammen til 1, så 1 stavmaske, så en dobbelstav og så 2 fastmasker sammen til en maske og så vanlige fastmasker ut omg,

    se om du nå får det til, for da får du til omg 5 og 6 også :)

    SvarSlett
  3. Så flink du er!! Jeg må snoke litt inne hos deg for å høre om hvordan det har vært å flytte hjem igjen. Tror du at du flytter til Spania igjen?
    Akkurat nå lengter jeg hjem til familie, venner, kjent regelverk og kjente rutiner. Men skal forsøke å holde ut i denne perioden, jobber også med språket:)
    Vi skrives snart igjen;)

    SvarSlett
  4. Synd jeg ikke har noen baby i hekle til for disse var søte. Kanskje en bamse får nye uggs?

    SvarSlett
    Svar
    1. bamser kan sikkert få nye uggs, ikke lenge til vinteren igjen, såfremst man ikke er så heldig at man bor på kanariøyene :D

      Slett
  5. Hei igjen!:) Nå har vi endelig fått eldstedatter inn på spansk skole, så da kan du jo følge med hvordan det går. Kanariøyene er ikke så rammet av finanskrisen som fastlandet, eller iallefall ikke FUE. Vi er kjempefornøyd med skolen. Skal skrive et innlegg:) Vi har en guardia civil-skole rett ved oss, og kriminaliteten er veldig lav. Mye mindre enn på fastlandet. Byen er liten, og man kan merke tendenser til bygdesladder, noe som jeg synes er koselig;)Har det så utrolig fint! Håper du finner deg til rette i Oslo. Tror nok at vi flytter på østlandet om vi kommer hjem også pga været (er Bergens-jente:)) Skrives:)

    SvarSlett
  6. Hei! Jeg driver med å hekle slike om dagen, men har problemer med å skjønne denne klaffen. Hvordan skal de se ut, går den rundt? Har du bilde av en ferdig klaff slik at man ser det? Finner bare bilde av ferdige sko med kneppet klaff, og blir ikke klok på det! :) det hadde vært til stooor hjelp!

    SvarSlett
    Svar
    1. skal se om jeg finner en med åpen klaff i morgen :)

      men du hekler klaffen frem og tilbake

      Slett