torsdag 3. mai 2012

70 talls gjenbruk til meg selv og snuppa?

Jeg vasser i kule retro dyne og putetrekk og da må det jo en gang i blant bli noe av det.
Derfor tenkte jeg at jeg ville lage min første voksentopp og en tunika/singoalla kjole til snuppa, sånn at vi matcher. Det er bare det at snuppa jo er 20 år og neppe passer en str 2 år, joda hun er liten og søt, men SÅ liten er hun ikke. Og ikke sikkert at hun har så lyst til å matche heller. Det er noe med de unge. De synes liksom ikke at retro fargerike sengesett er så kult. Merkelig det der.
Kjolemønster fra Barn igjen boka
Mønster fra Made by me boka

12 kommentarer:

  1. Åååå, elsker stoffet og kjolen. Så fint! Skal du legge ut denne i eplabutikken?

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg har mer enn nok stoff til å sy flere :D får ny overlock forhåpentligvis i morgen og DA kan jeg selge overskuddet .)
      Fant forresten ut hvorfor Annas kjole ble litt vid, men det er rettet opp i nå og heretter blir de smalere, bra med tilbakemeldinger :)

      Slett
  2. Har du en voksen datter? Artig. Det har jeg også. Min blir 21. Jeg har prøvd meg på å sy til henne, men det er ikke enkelt. De vet akkurat hvordan de vil ha ting, jo eldre de blir.
    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. skjønner ikke helt det selv at jeg har en voksen datter :D jeg som er så ung, hehe :) og ble ganske fornøyd med min første voksentopp, skal bruke den med et lite belte i livet for å gjøre den mere innsvinget

      Slett
  3. Blusene ble nydelige, det glemte jeg helt å si. :)
    Jeg kommer også til å sy meg mer klær av dynetrekk. De stoffene er jo bare så fine.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Så tøff jenta di er som tar medisin. Jeg har virkelig stor respekt for leger, jordmødre, sykepleiere...
    Jenta mi, Anna, har spesielt stor respekt for Mats Gilbert. Det har forsåvidt jeg også. Anna har bestemt seg for at hvis hun ser Mats Gilbert i Tromsø, skal hun gå bort å snakke med ham.
    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun får ta seg en tur med datteren min da, der er det daglige forelesninger ol med Mats Gilbert :D

      Slett
  5. Søt!
    Visste ikke at du har en så stor datter!
    Har jo en stor selv på 17, og det er jo bare veldig underlig når jeg selv bare er ca 29;)

    SvarSlett
    Svar
    1. der ser du, lærer noe nytt om hverandre hele tiden, er så bra atte med denne blogginga :D
      Jeg var jo bare sånn ca 10 da jeg fikk henne, men jammen klarte hun seg ikke godt likevel, så det er håp for minstemann også :)

      Slett