mandag 26. mars 2012

To raske middagstips

Jeg tror jeg er heldig som har en liten mann som spiser middag som en stor mann.

Ikke vet jeg om jeg nå høster fruktene av at jeg har gitt han hjemmelaget mat fra starten og latt han smake på forskjellige ting fra han var liten.

Og ikke vet jeg om det plutselig snur og han blir til et lite Mc. Donalds monster og  ikke vil ha grønnsaker.

Men enn så lenge er det deilig å se at han gafler innpå og spiser ertene sine først.
godt med middag hos bestemor

Nå som lillemann er blitt så stor, snart 17 mnd, så spiser han jo stort sett det samme som oss, men noen ganger lager jeg noe som kanskje er ment mere for han, men som også mammaen kan spise.

Kylling med philadelphia

1 kyllingfilet
1/2 boks philadelphia
litt melk
litt salt (meldon)
litt pepper
litt dijon sennep
litt frosne grønnsaker
ris

Skjær kyllingen i biter og fres den i litt olje til den blir brun og fin.
Lag en saus av philadelphia og melk og smak til med salt,pepper og sennep og tilsett kyllingen, la det simre inntil kyllingen er mør. Kok opp grønnsakene og tilsett i sausen like før servering. Serveres med ris.

Enkel pølsegryte

Pølser etter eget ønske
1 boks tomat
1 pk søte cherrytomater
litt ketchup
pepper
pasta krydderblanding (oregano, timian, basilikum osv)
litt salt (meldon)
litt chiliblanding
pasta etter eget ønske

Skjær pølsene i biter og fres dem hurtig i en panne. Tilsett hakkede cherrytomater og fres i 1 min ca før du tilsetter en boks med tomat og litt ketchup. Smak til med krydder og server med pasta og litt salat.

4 kommentarer:

  1. Hurra for middagstips :) Dette må vi prøve i løpet av uka. Anna spiser også det vi spiser og like (foreløbig) det meste. Favoritten er fortsatt havregrøt med makrell i tomat, smør og raspet eple. Jeg synes det er en forferdelig kombo, men men.

    SvarSlett
  2. grøt med makrell?????? Hvordan ialledager så den komboen dagens lys??? :=)

    SvarSlett
  3. Ha ha. Det er mamma det da vettu, hun passet henne en dag og skulle gi A grøt. A var ikke så begeistra for havregrøten, men med favoritt pålegget makrell på toppen så gikk grøten ned på høykant :) Så nå spiser vi de merkligste blandinger, som feks å dyppe brødskive med leverpostei i yoghurt. Jo mere blanding jo bedre.

    SvarSlett
  4. Hei Jill!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett