tirsdag 13. mars 2012

Symaskinen takket for seg etter bare 1 mnd og heklede crocs, flip flops og converse

Ja som dere ser, så takket symaskinen for seg allerede etter 1 bitteliten mnd med intens sying. Trodde de skulle vare litt lengre, men det er kanskje for mye å forlange? Hvis dansken har forvillet seg inn på bloggen, så ønsker jeg meg så veldig en overlock maskin. Sånn, det måtte nesten ha stor skrift sånn at han ser det.

I alle fall er den levert til reperasjon og mens jeg lider av abstinenser, har jeg tegnet opp mange mønstre, klippet ut stoffet, planlagt hva jeg skal sy også har jeg heklet små søte sko.

Flip flopsene var ganske lette å finne ut av da jeg fant et mønster som var brukende og som man forsto noe av.


Crocsene derimot måtte jeg bry hjernen litt med. Brukte samme såle som i flip flopsene, men resten måtte jeg selv tenke ut, ergo er det store rom for forbedringer. Kunne feks tenke meg at tåpartiet ble litt tettere. Kanskje en dag når jeg selv har funnet ut av det, så kan jeg legge ut mitt første mønster. Regner med at det blir lange køer og stor etterspørsel, så jeg går i gang med det samme.

Samtidig så har jeg heklet et par nye converse, dog med norsk tolkning av mønsteret. Synes noe av det som står i det engelske mønsteret og den svenske oversettelsen er ganske forvirrende, så jeg har laget min egen. Kanskje burde jeg legge ut den også, må bare spørre om lov først. Jeg har før blogget om da jeg endelig fikk til å hekle mine første converse og det kan du lese om her.

11 kommentarer:

  1. Oj, dette var fine ting! Jeg hekler litt, men det er ikke snakk om at jeg klarer å tenke ut ting selv.. Har nok ikke knekt heklekoden helt ennå, men håper at jeg også snart skal trylle frem de lekreste kreasjoner.

    Håper symaskinen snart kommer tilbake til deg- og at overlockhintet ble registrert ;)

    SvarSlett
  2. hei på deg eple :) jeg har heller ikke heklet så lenge, men deltok på en heklebootcamp i regi av min mamma og resten har jeg lært selv :) Jeg prøver meg bare frem og rekker opp mange mange ganger. Kunne sikkert bare kjøpt ferdige mønster på etsy eller hva det heter, men jeg tenker at jeg nok skal klare å lage det som de har laget uten deres hjelp :)

    SvarSlett
  3. Åh de er kule! Lag sånne crocs i voksen størrelse da. Jeg står i kø for å kjøpe! hehe Kanskje ikke så praktisk da... ;p:)

    SvarSlett
  4. Ååååh!! Falt pladask for de søøøte heklede conversa der :D Lager du på bestilling? Venter ei jente i juli :) Send meg gjerne svar på linnc84@hotmail.com eller min blogg wwww.mittliv-linn.blogspot.com

    SvarSlett
  5. Hilde, hehe, tror du ikke de blir "slaskete"? :D ser for meg at du blir å slepe de etter deg, skikkelig subbete gange, kan ikke løfte beina, for da faller de av :D

    Linn; sender deg en email :)

    SvarSlett
  6. Oj, oj,! Dei var stilege alle. Du må gjerne legge ut mønster;)

    SvarSlett
  7. ShyB; jobber med saken :)

    SvarSlett
  8. For nokon utruleg søte babysko!

    SvarSlett
  9. ja sko er utrolig søte når de er bittesmå :)

    SvarSlett
  10. Hei. Digger de små crocsene!! Hvordan ligger det an med oppskrift? Skulle absolutt hatt den altså :)

    SvarSlett
  11. Hei. Digger de små crocsene!! Hvordan ligger det an med oppskrift? Skulle absolutt hatt den altså :) Kjempestilige og søte alle de små skoene :)

    SvarSlett