torsdag 8. mars 2012

Retro gjenbruk putetrekk kjoler og epla

Jeg har som sagt kastet meg over symaskinen og produserer plagg som om jeg skulle selge dem i lassesvis, men bare rolig, det skal jeg ikke.
Her får det holde at (u)heldige venners barn blir pålagt å gå
med mine hjemmesydde kreasjoner.
Gjenbruk av donert retro putetrekk, mønster selvkomponert
Herlig creppet retro kjole

En annen ting, det er jo at det begrenser seg hvor mange knytebukser lillebror egentlig trenger, det er jo bare det at de er jo så fine, også er det jo det med at det finnes så mange fine stoffer der ute, og bøker, man trenger virkelig mange bøker når man skal sy og det kan også nevnes at jeg lånte alle symagasinene de hadde på biblioteket, men det skal jeg ikke gjøre flere ganger, hvertfall ikke før jeg blir mere proff, for et mer forvirrende mønsterark, DET skal man lete lenge etter, tror jeg, ellers så er det bare jeg som ser så dårlig og blir virr av alle de tusen strekene som ikke ser ut som om de hører hjemme noe sted. (sånn, der fikk jeg også skrevet den lengste setningen noensinne uten punktum)

Men jeg må ærlig talt innrømme at det gir en form for tilfredsstillelse å se kreasjonene sine på. Tenk om jeg en dag blir så flink til å sy at jeg kan selge det. Kanskje blir Jila BabY det neste store? Det som alle bloggerne bare MÅ ha, ja siden det ikke finnes noen andre MYE flinkere sybloggere der ute, realistisk med andre ord.

Men her synes jeg tydeligvis at mine heklede greier er blitt så fine at jeg har åpnet butikk på Epla.
grønne retroknapper til en liten snuppe

Det er bare det, at det ikke er noen andre som synes det, enda da.
Jeg håper jo hver morgen når jeg står opp og slår på maskinen at, idag ligger det en beskjed om at jeg har solgt noe. Jeg har solgt noen da, men ikke på epla.....
Tror jeg har en person som liker butikken min, men det teller vel egentlig ikke siden det er venninnen min.
Men du er velkommen til å like eplebutikken min og spre gjerne det gode budskap for ellers brenner jeg inne med usedvanlige store mengder heklede booties.

4 kommentarer:

  1. Så mye fint du lager. Jeg får dessverre litt for lite tid til det jeg har mest lyst til, men har endelig blitt ferdig med knytebuksa (tar lang tid når det går lang tid mellom hver gang jeg setter meg ned).
    Du kan se min versjon her: http://hverdagsglimt49.blogspot.com/2012/03/velse-gjr-mester.html

    SvarSlett
  2. takk Marianne, jeg får heller ikke tid til alt jeg vil, men jeg prioriterer veldig tiden, sånn som feks så glemmer jeg å spise, gå på do osv, det har jeg ikke tid til og DA blir det mer tid til hobby :D anbefales, eller kanskje ikke :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med eplabutikk! Fiiiine kjoler til små frøkner over her. Og ja, de mønsterarkene er til å få hodepine av. Man vil jo SY ikke tegne streker og rive seg i håret.

    SvarSlett
  4. Takk for det Elisabeth :) Var nettopp innom deg en tur og så på det fine kjøkkenet .)

    SvarSlett