fredag 16. mars 2012

Noen ganger så får man kanskje det man ønsker seg via symaskin som brenner

Fikk endelig hentet symaskinen igår etter at den hadde vært inne til reperasjon for en bitteliten bagatell, transportøren ville ikke transportere. Og da blir det ikke noe sying.

Glad og fornøyd bukserer jeg symaskin, vogn og varer på bussen. (ok da, kanskje var jeg ikke så glad da)

Men glad og fornøyd pakker jeg opp maskinen etter at lillemann har tatt kvelden. Endelig skal jeg få sydd t-shirten hans ferdig, hettegenseren, passetuiet, mobilvesken og små søte sommerkjoler.

Glad og fornøyd og kjempetrett, må jeg en gang etter midnatt innse at det nok er best å sy mere i morgen.

Glad og fornøyd og uthvilt, skal jeg sy litt mens lillemann ser på barnetv.

Men hva gjør maskinen da? Jo den sier poff! Hvit tykk plastikkrøyk fyller stua! Sikkert like før den eksploderer! Superwoman får dratt ut ledninger, napper til seg ungen (som protesterer fordi jeg fjerner han fra tøfferud) og løper ut på kjøkkenet for å se på at symaskinen helt sikkert går i lufta. Nå gjorde heldigvis den ikke det og jeg får bært den ut i gangen hvor branslukningsapparatet står, sånn i tilfelle vi må spraye den.

Sur og gretten må jeg innse at maskinen må på rep igjen. Men jeg skal være sterk, jeg skal nekte dem å reparere på brannbomben. Jeg vil ha en ny maskin!

Hva er meninga med dette?

Enten er det meninga at jeg ikke skal sy.

Eller så er det meninga at jeg skal bruke en sveivesymaskin.

Elleeeer, så er det meningen at jeg skal bli tilbudt en helt ny overlockmaskin som kompensasjon.

Hva tror/mener dere?

5 kommentarer:

  1. Shit, så ekkelt!
    Nå er vel regelen på elektronikk at de kan reparere 3 ganger, tror jeg. Men om de er litt mer serviceinnstilte enn diverse el-kjøp butikker så tilbyr de deg en ny. Litt ydmyk, men bestemt så får du det sikkert som du vil :)
    Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Eeer det mulig!? :O Håper på at den er så ødelagt nå at du heller bare får ny maskin. Men tviler på at du får en bedre modell, selv om det hadde vært noe. Hva med å si at de kan sponse deg med maskin hvis du blogger om det, sånn på ekte rosabloggervis? ;p

    SvarSlett
  3. Kjempe ekkelt, men jeg er kommet over sjokket og butikken jeg kjøpte fra gir meg en ny maskin, hurra! :)
    Blogge om e overlock, ikke dumt det Hilde :D

    SvarSlett
  4. Bra det blir ny maskin! Her hjemme er det vår, masse regn og flom...

    SvarSlett
  5. Ble det ny maskin?
    Syns du fortjener det! :)

    SvarSlett