lørdag 25. februar 2012

Skråbåndshelsikke og plaging med stor stil

Ny symaskin er kommet i hus, riktignok ikke den som syr av seg selv,
men en helt vanlig Bernette H70.

Stoffene er kommet  fra Stoff og Stil.

Sy-biblene har også kommet en etter en.

Nå skal det syes!

Og som den ekte nordlending jeg er, så kaster jeg meg rett ut i det. (ingen vits i å studere de nyinnkjøpte bøkene FOR mye heller)
Tegner, klipper.
Tegner feil, klipper feil.
Tegner igjen, klipper feil igjen.
Får endelig sydd sammen de første delene, for å innse at det er FEIL!

Skråbåndene blir strøket, dratt gjennom den improviserte kantebåndslageren 
(en synål festet i strykebordet), oppdager at jeg har strøket de på feil side,
stryker igjen, syr på, og det ser helt forferdelig for jævlig ut.

Samme med ribben i buksebena. Går det virkelig an å gjøre så mye feil? Det gjør visst det. Og nå har jeg lært at man ikke stryker ribben sånn som man gjør med kantebånd.

Men etter mye om og men masse uæææææ, så begynner knytebuksa å ta form kjempestolt. Og av sine feil lærer man, så neste knytebukse blir perfekt! Promise!

Her burde jeg selvsagt ha dokumenter det hele. Men stoltheten i meg vil ikke være med på det. Så dere får nøye dere med et stillbilde eller hva det heter.
kjempefint stemningsbilde
Tror mitt neste prosjekt blir å utgi en sybok for dummies.

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen.
    Mitt neste syprosjekt er også knytebuksen fra Made by me - kjempefin bok forresten.
    Jeg har etterhvert lært at øvelse gjør mester - jeg har nok ganske mye øving igjen.
    Marianne

    SvarSlett
  2. jeg må nesten le av meg selv, for jeg er ikke særlig logisk av meg, jeg MÅ se med egne øyne at det blir feil, nekter å tro at det blir feil før det er for sent og jeg har DET ekstra arbeidet foran meg :)
    Lykke til med knytebuksen, du vet hvem du kan spørre om hjelp nå :D

    SvarSlett