onsdag 18. januar 2012

Hva har du gjort siden sist?

Etter en  litt lengre bloggepause, så har jeg sakte men sikkert fått litt skrivelyst igjen.

Men ikke tro at jeg bare hare ligget i sofaen og latet meg, neida, her i gården har jeg hatt en meget streng strikke og hekle bootcamp.
Og nåde den som legger seg før vi har fått til det vi plages med!

Votter er blitt strikket med tomler.

Marius halvstrømper hvor den ene selvsagt er litt større enn den andre.

Lillebror har fått to heldresser (storesøster har fått ingenting). Den ene dressen er blitt litt stor og må gjemmes til neste år. Derfor har jeg strikket en som var hurtig å strikke på store pinner og ikke sånne synåler som jeg har strikket mariusdressen på. Utrolig merkelig følelse forresten å strikke på tynne pinner etter å ha strikket på store, blir akkurat som om man strikker med synåler og det er utrolig merkelig. Heretter stemmer jeg for strikking med store pinner.
Oppskrift fant jeg på garnstudio, men siden garnet ikke kom fra drops måtte jeg selv finne ut hvor mange  masker man skulle legge opp og hvor lang den skulle bli.


Også har jeg vært på heklecamp(bestemor) og lært meg den kunsten også. Hadde jeg visst at å hekle var lett, så skulle jeg gått igang for lenge siden. Hekle er lett sier jeg, men å tyde engelske og amerikanske hekleoppskrifter på små søte baby booties er ikke lett og en god del plaging må påregnes. Her skulle jeg gjerne ha lagt ut bilde av hvordan den ene converse skoen ser ut, men siden jeg rakk opp hele skjiten idag, så må det bli til en annen gang.

Snart er jeg ferdig med et heklet teppe i ull som skal sendes til verdens søteste baby i Spania, bilder kommer senere.

Håper jeg ikke har gått glipp av store hendelser i bloggverdenen mens jeg har hatt fri :)

6 kommentarer:

  1. Jeg er imponert! Så flink du er. Den blå dressen var kjempe tøff, mulig du må starte på Epla du også ;)

    SvarSlett
  2. Fine ting :o)
    Jeg har også prøvd meg på oversetting av engelske hekle- og strikkemønster, og jeg kan ikke si det har blitt mange suksesser. Noe har gått bra, men jeg har noen oppskrifter liggende (bl.a. babybooties) som jeg har gitt opp... Men har jo lyst til å hekle dem da!

    SvarSlett
  3. Hilde, du er jo mesteren i hekle,strikke og sy, tror ikke på at du plages :)

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært. Den dressen var super, strømpene skulle jeg ønske jeg selv hadde, og vottene ser perfekte ut. Også fikk du endelig til tomlene. hihi :p Det er en heldig liten kar som har mamma som kan strikke. Jeg har skrikkedysleksi, tror jeg, men kompenserer som best jeg kan med at jeg kan sy. :)

    SvarSlett
  5. nemmelig, man kan jo ikke det hele :) Min symaskin har takket for seg, og det midt i et prosjekt :(

    SvarSlett