onsdag 25. januar 2012

Heklet babyteppe i ull og jakt på symaskin

Siden en av mine gode venninner i Spania akkurat har fått verdens søteste lille baby, så er det jo en god unnskyldning til å hekle, strikke og sy som en gal.

Symaskinen tok dessverre kvelden akkurat da jeg skulle ferdigstille iphone etuiet til storesøster, ergo er jeg på jakt etter en ny maskin som ikke skal ruinere meg, fikk tilbud om en brukt en til bare 39995,- men altså siden den var så avansert litt for dyr så takket jeg pent nei. Ja for mye syr jeg ikke at jeg har bruk for en som omtrent kan sy på autopilot.

Tilbake til teppet. Det er heklet i Lima fra Drops og måler  92x60. Rundt teppet har jeg heklet en "blondekant". Bestemor syntes den ble litt vel blondete (ok, jeg vet at blondete ikke er et ord, men fant ikke et bedre alternativ i farta). Selv synes jeg det ble veldig fint og synes selv at jeg selv er en utrolig flink hekler til å være ny i hekleverdenen. (sånn det var dagens skryt)
bildet skulle egentlig ligge, men etter å ha forsøkt alt jeg kunne,
så har jeg gitt opp å få det til å ligge,
dermed står det på høykant.



3 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i heklestøvet, du er kjempe flink. Er det ditt første teppe? Må si jeg er imponert, Klem

    SvarSlett
  2. wow,kjempefint!
    jeg elsker heklede saker, og driver og øver selv for øyeblikket!

    SvarSlett
  3. heklestøvet, hehe :) Ja mitt første teppe, neste teppe blir med flere farger i en rute, meget avansert :D

    Whitebite: har du også vært på heklecamp? .)

    SvarSlett