søndag 22. januar 2012

Endelig fikk jeg det til! Heklet baby converse sko

Etter å ha studert all mulig tilgjengelig heklehjelp på alle mulige språk, har jeg endelig heklet en liten converse sko som jeg er fornøyd med og som kan bli tatt bilde av og vist frem til offentligheten.

Oppskriften fant jeg her Ravelry og den er gratis, men den er på engelsk, så hvis man ikke er vant til utenlandske hekleuttrykk sånn som meg, så kan det ta litt tid å produsere en sko.

Nå gjelder det bare å hekle en til som blir like stor, sånn at den kan bli sendt med ekspressen til Spania.

ps. inne på denne bloggen fant jeg en oversikt over de forskjellige engelske/amerikanske hekleuttrykkene.

15 kommentarer:

  1. Veldig fin! Tror nok jeg må prøve meg jeg også, og nå vet jeg jo hvor jeg kan søke råd ;)

    SvarSlett
  2. Så stilige, har selv tenkt på å hekle disse. Flotte farger du har valgt. De er jo bare helt kule! Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  3. takker og bukker, er igang med sko nr 2 i skrivende stund og håper den blir like fin og ikke minst like stor da jeg noen ganger glemmer hvor jeg er i oppskriften og ikke er så flink til å se meg ut av problemet=ny i heleverden :)

    SvarSlett
  4. Så nydelige baby converse du har heklet! Kjempefin blogg du har og jeg har lagt meg til som følger :)

    Takk for at du linker til meg!

    SvarSlett
  5. Stilig! Men har ikke vært så heldig og fått strikke eller heklegenet, så det får bli med tanken.

    SvarSlett
  6. Ingrid; du har jo bake-genet :D

    Torill, hyggelig at du vil følge meg videre :)

    SvarSlett
  7. Superkul, well done! Nå gjelder det å få til en til omtrent i samme størrelse. For det er sjelden små babyer har tre størrelser forskjell på de to føttene - det er min erfaring....

    SvarSlett
  8. Elisabeth, du sier noe der :) men det ser ut til at sko nr 2 blir omtrent like stor, tror jeg skal sette igang storproduksjon

    SvarSlett
  9. Æ e i sjokk! Superstilig! :)

    SvarSlett
  10. Wow, de var KULE!! Dette må jeg prøve meg på til den kommende lillebror :)

    SvarSlett
  11. Hilde; og hvis man er enda flinkere, så kan man hekle inn en sklisikker såle og da kan jo våre to også ha sånne :)

    Marita; gratulerer :) Er det lenge til lillebror kommer?

    SvarSlett
  12. Skoene er såå kule! =)
    Jeg måtte hekle begge samtidig, en runde her, en runde der for å få mine helt like.. =)

    oppskriften er forresten oversatt til svensk, http://www.pysselkiisen.blogspot.com/p/gratis-monster.html

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Anna, ja fant den svenske via orginalmønsteret og selv har jeg laget en oversettelse på norsk, men jeg finner ikke emailadressen til hun som har laget orginalmønsteret for å spørre om jeg kan legge det ut :)

      Slett
  13. De ble kjempefine! Takk for link til mønster, jeg må nok prøve meg på slike jeg også :)