mandag 14. november 2011

Storesøster har blitt og har venekanylert i vildens sky

Som den blivende lege storesøster er, skal det selvsagt øves bittelittegranne før man går i gang på ekte pasienter.
Men hvordan skal en storesøster med sprøyteskrekk klare seg, med alle sprøytene og blod og gørr som hun kommer til å bli utsatt for? Vel storesøster er ikke redd for å gå igang og det er jo bra, for her er hvordan det gikk.
Til de litt mere interesserte leserne 

Storesøster setter igang på sin pasient og stikker og pirker men får det ikke til. Pasientens hånd ser snart ut som armen til en narkoman. Pasienten er tålmodig heldigvis og til slutt får hun det til. Hurra! Og pasienten kan trekke et lettelsens sukk. Hun overlevde å bli stukket i av en blivende lege med sprøyteskrekk.

Nå er det storesøsters tur til å være pasient og hun skjelver i buksene. Snart mister hun følelsen i armene, får en ut av kroppen opplevelse, blir hvit i ansiktet og vips så må hun ligge på gulvet med bena høyt. Men hvis hun trodde det skulle hjelpe på stikkinga, så tok hun feil, for den andre blivende legen stikker i vei og tror dere ikke hun klarer det på første forsøk, sikkert juks og som jeg sa til storesøster, du fikk ihvertfall øvd deg MYE. Ja før du nesten besvimte da.
Sånn ser storesøsters hånd ut etter bare et lite stikk og litt pirking. Til ære for fotografen har hun pumpet med hånden for å få blodårene til å vises bedre, utrolig hva de lærer på dette medisinstudiet.








9 kommentarer:

  1. Kan man bli lege hvis man har sprøyteskrekk? Fniiis.. ;p Heldigvis kan alle skrekker og fobier overvinnes. Selv har jeg en sør fobi for blod på plastposer. Den har jeg ikke tenkt å overvinne. hihi Håper jeg slipper det. :)

    SvarSlett
  2. blod på plastposer,hihi den var annerledes ja :)
    Har en venninne som er redd for knapper, særlig de som ikke hører hjemme noe sted og er løse, da blir hun fryktelig redd, hihi, uff nei det er stygt å le av det :D

    SvarSlett
  3. Haha den er dummere enn min. Men joda.. jeg blir dårlig av å se folk gi blod på tv. :) Men blod generelt er ok. Ser gjerne en facelift eller annen opperasjon, bare de ikke må ha blodoverføring. ;p Man kan godt le litt av det, bare ikke på en ondsinnet måte. :)

    SvarSlett
  4. ansiktsløfting, vi får håpe ikke vi trenger det med det første, men å se på det er jo litt spennende, så et program her om dagen med de værste plastikk op som var gjort, så skrekkelig ut,men veldig facinerende :)

    SvarSlett
  5. Jeg klarer aldri helt plassere om 'storesøster' er din søster eller din datter. Det stemmer ikke at du har en så stor datter, så jeg går for at hun er søsteren din. Det stemmer med bildet av deg. Du er ung.

    SvarSlett
  6. hehe takk for det, nå ble det latter her på kjøkkenet hos oss :)
    Storesøster er søsteren til lillemann, ergo hun er datteren min, snille søte storesøster :D

    SvarSlett
  7. Den går jeg ikke med på, hehe.. jeg har trodd du er ca 23 hele tiden. Hvor gammel er du?

    (kan du legge inn muligheter for å få epost når nye svar kommer?)

    SvarSlett
  8. 23 du liksom, hehe, den var god, men selvfølgelig godt å høre at man ser ung og sprek ut, men tror det må være bildet som er snill mot meg. Jeg er 38 år :)

    SvarSlett
  9. forresten, det er en sånn link du kan trykke på under kommentarfeltet til høyre, tror det er den du mener?

    SvarSlett