torsdag 17. november 2011

Kuer og høyre votter

Kai og mammaen er enda på landet. 
Koselig det.
Men litt øde.
Øde er bra det, særlig for hundene, de trenger ikke stå bundet fast.

Det gjelder å komme seg ut mens det er lyst.
Snart er det mørketid. Det blir spennende og mørkt.

Kai liker dyr.
Så  idag gikk turen opp til naboene som har melkefjøs og Kai fikk klappe ku, hest og geit.
Alle var lydige og snille og lagde de riktige dyrelydene sånn at Kai ser at det er kun kua som sier mø. Geita sier ikke mø, heller ikke hesten.

Her en dag vi kom hjem etter en bytur, fant vi dessverre Kais ku med kugalskap eller heter det munn fot og klovsyken? Eller det kan godt være at kua hadde blitt angrepet av ulver.
Den kan ikke gå lengre.
Synd.

Mammaen får trimmet flesket skikkelig før jul, da det eneste som får lillemann til å sove er trilling eller bæring i bæremeis. Koselig det også.

I tilfelle det også klages litt over sjeldne innlegg om dagen, så har det den naturlige forklaring at jeg strikker hele tiden. Basillen har angrepet meg og det masseproduseres votter, sokker og heldresser i ull. Bestemor ble så gira av all denne strikkingen, at hun like så godt strikket to høyrevotter til Kai. Så om du kjenner noen med bruk for to høyrevotter, så kan du få arve disse.

De nye vottene har ikke fått tommel. Smart. Og disse er mine første egenproduserte votter.

Ha en fortsatt god uke og kos dere i høstmørket.

6 kommentarer:

  1. Fine votter! Kan vel være lurt å strikke et par venstre votter også, så blir de "litt" mer anvendelige? Eller bruke de som juletrepynt, kanskje?

    SvarSlett
  2. ja vi tenkte vi skulle strikke noen venstre votter også, men vi er tom for garn og nå er de for små, så kanskje de havner på juletreet, god ide :)

    SvarSlett
  3. Hahaha herlige høyrevotter. Men er ikke dne ene tommelen betraktelig mye større enn den andre? ;) Kan ikke tomlene klippes av og vottene gis til noen uten (behov for) tomler? ;) Stakkars kua! Det er ikke en annen som ikke sier mø som nå har litt vondt i magen av å ha spist for mye plast? Håper ikke det. Nå er forresten giveawayen oppe og kjøre på min blogg.

    SvarSlett
  4. nå er vi igang med et nytt votteprosjekt, dvs storesøster striker sine første votter til broren sin og de er med tomler, spennende :) Og jeg har gått igang med knestrømper til Kai også mangler vi å montere mariusdressen, dilla har tatt oss :)
    Kua har det ikke så greit nei og geita er i fare for å bli neste offer, har tatt vofferne i å sikle etter den, så den må gjemmes når vi drar ut.
    Har vært inne å sjeket giveawayen, men så kom det noe opp som gjorde at jeg ikke fikk tid til å slenge meg på, men regner med at du ikke trekker den i løpet av helga :)

    SvarSlett
  5. Ha ha, må flire av kua med kugalskap. Har flere dyr med diverse galskap i "fjøset" vårt :) Så flink du er til å strikke, kunne tenkt meg å lært det men har ikke tålmodighet.... God helg! Klem

    SvarSlett
  6. Ingrid, har du også en "ulv" som jakter i stua? :)
    De er visst veldig gode å tygge på. God helg til deg også.

    Hilde; jeg måtte sjekke høyrevottene, og ja, den ene tommelen ER større! Hjelpes, hva skal jeg ikke slite med om dagen?? :)

    SvarSlett