fredag 4. november 2011

Hjelp, en dukke!

I forrige uke var vi på helsestasjonen for første gang. Det skulle måles og veies og betraktes. Var lillemann helt frisk i toppen etter å ha tilbrakt nesten et år i syden? Var han språkforvirret? Jaha, han blir glad når han ser engelsk barnetv, hm, ja det må bety at han forstår engelsk. Hvilke vaksiner har han? Jo de står på dette SPANSKE vaksinekortet som jeg ikke har oversatt, jeg trodde vaksinespråket var universelt og at alle helsesøstre forstod seg på sånt? Etter å ha tydet de kryptiske spanske krusedullene kom jeg de frem til at vaksinene var de samme, men at vi tar de med kortere intervall i Spania enn her i Norge. Det ble ihvertfall ingen stikking på lillemann denne gang.

Hovedpersonen selv løp rundt som en smågal ettåring og var i ekstase over å være et annet sted enn hjemme. Halleluja her hadde de mange spennende ting. Glad og fornøyd roter han rundt i en lekekasse og griper tak i en BABY!! Her skulle jeg hatt video av hans første møte med en dukke, for skrekken stod skrevet over hele han. Dukken blir sluppet med et brak i gulvet og mammaen må forsikre han om at dette er en dukke og ikke skummelt. Etter litt oppmuntring gjøres et nytt fremstøt mot dukken og denne gangen er det ikke skummelt, bare spennende.
Unna vei dukke, jeg skal kjøre bilen min!

Da må man selvsagt ha dukke hjemme også. Ekte gutter leker med dukker, ikke sant? Dukke ble funnet på loftet, roteloftet, utrolig hva man kan finne på bestemors loft. Og nå er lillemann og dukken (navnløs) gode venner, men en særlig omsorgsfull dukkefar er han ikke.
Jajaja, jeg advarte deg, da får du bare ha det så godt!
Ha en god helg folkens, vi stikker på helgebesøk til Tromsø.

7 kommentarer:

  1. Hehe,stakkars dukke, sier jeg også! ;-)Kanskje vi skulle prøve å grave fram en her også? Ha en flott tur til Tromsø! enits40

    SvarSlett
  2. Æ flire :) Stakkars Kai, men bra han kom over sjokket. Anna fikk se min gamle dukke for non mnd siden og den var også veldig skummel. Kanskje jeg skal ta den frem igjen:)

    SvarSlett
  3. Hahaha! Ekte gutter leker helt klart med dukker. Lillebrordukken til Kenguruen har det veldig fint om dagen, siden den har fått arve både dress og vippestol. Lever som en konge. Den får en del bank da, men ellers er de gode venner. Kenguruen har nå blitt større enn dukken, endelig. Tror jeg må ta noen bilder av dem og legge ut jeg også. Angrer litt på at jeg ikke tok bilder da dukken var størst. Jaja... :) Så fint at det gikk bra på helsestasjonen og at alt var som det skulle med vaksiner. :)

    SvarSlett
  4. Dukker er morsomme leker for småttisene, vi øver på øre, nese, øyne osv, bedre enn å få sine egne øyne stukket i med sylskarpe babyklør :). Hilde, du må ta bilder ja, du også Ingrid :)

    SvarSlett
  5. Hehe han er så søt. Du fant ikke lille Bølle på loftet også?

    SvarSlett
  6. hvor er bølle??? tror han er lost :/

    SvarSlett