fredag 7. oktober 2011

Reisen nordover, del 1

Kanskje det er noen der ute som har lurt på hvordan det har gått med oss?
Eller kanskje dere har tenkt deres og tenkt at vi nok ikke kom oss på flyet med all bagasjen, hundene, baby med alt tilbehør, computere osv.

Men vi kom oss avsted, såvidt. Jeg sier såvidt da det ikke var så lett å reise fra det vi har kjent og hatt som hjem de siste 9 år. Men etter mye om og men kom dagen da vi måtte ha to store firhjulstrekkere for å frakte oss og all bagasjen til flyplassen. Jeg har dessverre ikke noe bilde av bagasjetårnet vårt, men kan hurtig nevne at vi hadde 5 store kofferter, 3 stk håndbagasje, barnevogn, Baby bjørn stol, dyne, bæresele, 65 kg boxere og to store hundebur og en stor rosa vannskål til hundene som ikke fikk plass noen plasser og derfor måtte bæres løs. Så da så vi omtrent sånn her ut.
Forestill deg at jeg har alt dette på en bagasjetralle, baby på ryggen og hunder i bånd, ja da har du meg på flyplassen


Kai tok livet med ro og sov hele veien til Malaga lufthavn, for så å sove nesten hele veien til Gardermoen også. Flinke lille mannen for da fikk vi også slappet litt av. Eller slappe av er vel å overdrive litt, tror aldri jeg har vært så stresset i hele mitt liv. Heldigvis møtte vi bare på hjelpsomme og snille mennesker på reisen vår.

På Gardermoen gikk tingene også egentlig helt fint. Hundene kom seg gjennom tollen, snille tollmannen hjalp oss ut i ankomsthallen. Nevnte jeg forresten at klokka nå er 2 om natta og at vi skal videre med fly tidlig neste morgen!!! Ikke spør hvorfor vi endte opp med jackpotten og måtte reise over 2 dager, men sånn var det og vi måtte pent sitte sammen med alle de andre som også oppholder seg på en flyplass om natta. Følte meg litt som Tom Hanks i The Terminal. Bare at han hadde kun seg selv å drasse på og at det jo bare var en film. Oss derimot hadde nå baby som ikke ville sove, to hunder og all den tidligere nevnte bagasje. Sulten var vi også, eneste jeg kunne tilby min sultne mann var en slapp brødskive med nutella. Den delte vi og følte oss som  
om vi var 18 år og på interrail.

Mamma var sliiiiten! Pappa var sliten. Og hva gjør man når nøden er størst? Nei man tar ikke inn på hotell, selv om fristelsen var stor, hotell ble for komplisert med to hunder og for få timer til neste flyavgang. Nei man krøller seg bare sammen på en benk og håper at når man våkner så ligger man i en seng. Helst sin egen.

Vil noen være så snille å minne meg på at:
(i tilfelle vi skal ut på reise igjen)

1 man skal ikke reise over 2 dager.
2 man skal ikke reise så langt med hunder og baby.
3 man skal leie privatfly for sånne flytteoperasjoner.

Den veldig spennende detaljerte fortsettelsen følger asap.




8 kommentarer:

  1. oioi hørtes litt kaotisk ut. hihi.
    lykke til videre på reisen :)

    SvarSlett
  2. God tur videre, måtte den bli litt mindre slitsom og stressende:/ Flink lillemann da :)

    SvarSlett
  3. blir sliten bare av å lese ;)

    SvarSlett
  4. hohoii! hvor det går!!
    jaja..good luck!

    SvarSlett
  5. Heisan, det var litt av en tur du:)
    Gleder meg til og lese fortsettelsen-klem

    SvarSlett
  6. Anbefaler på det sterkeste å unngå slike reiser :D

    SvarSlett
  7. For et styr! Men litt av en historie å fortelle til barn og barnebarn i fremtiden da. haha Enda godt dere faktisk ikke skulle kjøre, for da hadde det nok sett nøyaktig ut som på det bilder, tror du ikke? Alltid plass til å ta med liiiitt til. Da min kjære flyttet hit var bilen omtrent så full innvendig som den på bildet er utvendig. Selv hanskerommet og under setene var helt sprengt. :p

    SvarSlett
  8. Fly er per definisjon et mareritt, best når det er overstått.

    Godt at det er lagt bak dere nå!

    SvarSlett