onsdag 12. oktober 2011

Bollemelk

Plutselig fikk jeg lyst på det. Har ikke spist det på flere år og plutselig så var lysten der. Tenk at man plutselig kan få lyst på noe som man helt hadde glemt eksisterte. Men det morsomste med bollemelk lysten min, var å ringe dansken min og fortelle han at vi skulle ha bollemelk i kveld. Han ante som vanlig ikke hva det var i det huleste jeg nå snakket om, og trodde vi snakket om noe helt annet. Skuffelsen var stor da han skjønte det bare dreide seg om boller i melk.
Her får du oppskriften på bollemelk om det skulle friste.

Har du spist noe i det siste som det var lenge siden du hadde fått?

10 kommentarer:

  1. Hihi, må ikke lure en danske med bolle nei ;)

    SvarSlett
  2. Så vidt jeg veit er bolle noe helt annet på dansk, ja. Skuffa mann? Har forøvrig aldri hørt om bollemelk, må sjekke den linken.

    SvarSlett
  3. bollemelk anbefales :D og dansken har lært nok et nytt "fremmed ord", skuffet ja :)

    SvarSlett
  4. Ha ha, kan tenke meg at dansken din ble skuffet ja ;) Bollemelk ser og høres veldig spesiellt ut, men må prøves. Har du en mail adr jeg kan sende muffinsoppskriften på? Klem

    SvarSlett
  5. Så morsomt vi har samme oppskriften, eller nesten.
    Vi tar bare grovt gjerne brød som har blitt hard i skorpen,legger den i kokt melk med smør og sukker. Vi kaller den "KAKESØPPE" :)))

    Var så utrolig morsomt å se at du laget det:) Såg bloggen din hos Karin Pedersen:))

    Ha gode dager i din lille by sør i spania:) ble litt misunnelig:))

    SvarSlett
  6. Nå fikk jeg meg en god latter ;-)

    SvarSlett
  7. Ingrid, bollemelk er kanskje litt spesielt og det er ikke særlig avansert eller gourmetmat av ypperste klasse, men smaker godt gjør det :)

    Jill C min navnesøster :) Kakesøppe var et slående navn, er jo nesten som en søppe med kaker i :) Oppskriften der er ikke fra meg og bildet er ikke fra min suppe, spiste den så hurtig igår at jeg ikke rakk og ta bilde, ble så stusselig liksom med en tom tallerken.

    Valiana :D

    SvarSlett
  8. Bollemelk var nytt for meg!
    Vi et noko som heiter mjølbollar til middag av og til.Det er nesten som klubb/raspeballer, men små bollar kokt med bitar av morpølse inni. Alle likar det, men det ser grått og trist ut!
    Velkommen som følger hos meg :)

    SvarSlett
  9. Haha, ler meg ihjel! Ser for meg skuffelsen i ansiktet til dansken da han oppdaget at det ikke var noe kreativt på DEN fronten det var snakk om.
    Har aldri smakt eller hørt om bollemelk, men det må testes en gang :D

    SvarSlett
  10. Shy B, små mellboller med morpølse i, hm vet ikke helt om det hørtes ut som min neste middag, tror jeg holder meg til bollemelka mi :)

    Anne-Irene, har det stadig moro på en lørdagskveld med gjett og vinn, dansken skal gjette hva diverse nordnorske ord og uttrykk betyr, hehe, morsomt :)

    SvarSlett