onsdag 7. september 2011

Storesøsters førstehjelpsuke

Storesøster er som tidligere nevnt startet på medisinstudiet (kan ikke nevnes for ofte)

Denne uka har de førstehjelpsuke og dagens telefonsamtale gikk ala dette,
(S=storesøster M=mamma)

S-Åååååååå det er så morsomt, vi har førstehjelspuke, vi skal redde folk! (sagt med stor innlevelse og entusiasme)
M-Oi, hvor spennende, hva gjør dere da?
S-Vi skal utføre førstehjelp på folk i forskjellige situasjoner. (fremdeles stor glede i stemmen)
M-Aha, så da må dere "kysse" på hverandre, får dere noe beskyttelse? (bekymret for storesøsters helse)
S-nei det har vi ikke, og det er jo ikke som å kysse, man skal liksom gape over personens munn.
M-var ikke det litt skummelt, måtte dere gjøre det på ALLE?
S-Ja nesten alle og det var litt flaut, men jeg liker best å gjøre det på jenter. (her kunne jeg ikke unngå å le litt)
S-Det er så koselig med sånn førstehjelpsuke. I går lærte vi hvordan man skal få varmen i folk og vi satt helt inntil hverandre.
M-Høres koselig ut ja og litt av en ice breaker, regner med at du er blitt kjent med mange flere nå?
S-Ja litt bedre kjent, vi må hvertfall ta mye på hverandre (her må jeg igjen klukke litt)

Så alt i alt, så ser det ut som om storesøster koser seg på uni.
(ps, utdraget av tlf samtalen er gjengitt med storesøsters tillatelse)

6 kommentarer:

  1. Hehe, morsomt! Gru-gleder meg til mine "morsomme" mammaerfaringer som sikkert kommer etterhvert:) Du må være stolt!:) Klem

    SvarSlett
  2. He-he,høres jo kooooselig ut da, i tillegg til nyttig, så klart. Blir kanskje verre når de må studere griseøyne og aparte organer...;-) Flink datter og praktisk med en lege i familien! :-) enits40

    SvarSlett
  3. `Det er kjempespennende med en datter på medisinstudiet ja og tenker det kan bli nyttig senere, vi kan jo spørre om ALT vi lurer på :)
    =Og ja, jeg er pave stolt, hehe :)
    Og jeg skriver fra den dumme computern som ikke vil la meg kommentere som meg men bare som anonym, vet ikke hvorfor det skjer. Men dette er altså meg :) Jill

    SvarSlett
  4. Mye koselig på medisinstudiet, altså. Veldig bra!

    SvarSlett
  5. Koselige greier ja og i går kveld fikk jeg fortsettelsen på førstehjelpsuka, spennede greier :) og morsom for ho mor :) Jill

    SvarSlett
  6. Så spennende :)

    Skjønner godt at du er en stolt mamma! :)

    God helg!

    SvarSlett