torsdag 15. september 2011

En nordlending med danske på slep vender nesen heimat

Ja du leser riktig! Vi flytter! Endelig kan jeg si det rope til hele verden at vi skal hjem. Dette blir så spennende at jeg nesten ikke har ord for det. I løpet av de neste to ukene skal det pakkes, pakkes og pakkes. Hjelpes hvor har vi travelt. Og å pakke med en liten hjelper er ikke lett, men det bare må gå. Hundene skal vennes til å bruke flyburene sine, huset skal klargjøres til utleie og mammaen forsøker å unngå panikk (hver dag).

Men jeg er så glad for at vi endelig har tatt beslutningen om å reise hjem. Dansken min er også spent på hvordan dette blir, han har aldri opplevd mørketid før og årlige snø rekorder. Han tror forresten at mine landsmenn blir så glade for å få sin utflyttede nordlending tilbake, at de blir å stå på flyplassen med flagg og musikk når vi endelig lander (snilt tenkt).

Men hva i alle dager skal jeg kalle bloggen min for nå? Nå er jeg jo snart ut av "eksil". Og er det noen som vil lese bloggen min nå som jeg bare blir en vanlig nordmann igjen? Og hvis det blir litt stille fra meg fremover, så er det fordi jeg pakker, så hold ut, jeg kommer tilbake.

11 kommentarer:

  1. Spennende da! (Selv om jeg synes det høres mer forlokkende ut med sol og varme enn mørketid og snørekorder...) Er det Nord-Norge dere flytter til?

    SvarSlett
  2. Ja det bærer til Tromsø med oss. Vi har liksom også valgt helt rett tid å komme opp på, rett i nmørketia :D Jill

    ps etter mange år med overdose sol, så er man faktisk litt lei av sola og varmen, enda så sprøtt det høres ut, men kanskje pipa får en annen lyd utover vinteren :)

    SvarSlett
  3. LYkke til med alle praktiske ting!Ser for meg at du pakker ned og lillemann pakker opp av esker...Det blir sikkert kjempefint å flytte nordover - og deilig at beslutningen er tatt!:-)enits40

    SvarSlett
  4. Jeg vil iallefall fortsette å lese bloggen. Tenker du får nok å skrive om vedr. "kulturkræsj" for dansken, og andre utfordringer med å vende hjem :-)

    Også er det veldig kjekt alt du skriver om barnemat, jeg suger til meg! Nå har riktignok frøkna her bare så vidt begynt å få smake på litt fruktmos, men etterhvert skal oppskriftene dine få kjørt seg tenker jeg.

    SvarSlett
  5. Velkommen hjem! Jeg følger bloggen din uansett hvor du bor jeg :)

    SvarSlett
  6. Neimen så kjekt da :) Blir vel godt å komme hjem. Blir spennende for dansken med mørketiden og midnattsol, men han blir vel vant til det :)
    Jeg leser bloggen din uansett jeg, så håper du fortsetter.
    Lykke til med pakkingen. Siden dere skal leie ut regner jeg med det gikk dårlig med salget foreløpig?

    SvarSlett
  7. Det blir nok mye å skrive om. Du har jo vært borte lenge, så det blir sikkert en del avklimatisering. Ikke minst for danskeren som jo fremdeles er i eksil, dog i kaldere klima. Kanskje du bare skal føye til (Mamma i eksil) vender hjem i bloggnavnet, enn så lenge? :)

    SvarSlett
  8. enits, jeg tror jeg må sende han over til naboen litt, han er veldig "hjelpsom" eller han spurter ut av døra før jeg får sukk for meg, turbo Kai :)

    Valiana; bra at du fortsatt vil følge meg, skal se om jeg får lagt ut noen flere oppskrifter. Hvor gammel er jenta di? Og ja det blir sikkert noen morsomme opplevelser når dansken feks skal gå på langrenn :D

    Karin; bra at du også vil følge meg :)

    Anne-Irene: en av naboene våre fikk solgt sitt hus denne uka, så vi leier ut men selger samtidig. Jeg gleder meg litt til mørketia jeg og håper dansken også vil synes den er helt ok.

    Hilde; Mamma i "eksil" vender hjem, ikke dumt, setter den på lista mi, ligger jo våken hver natt nå og nitenker på hva jeg skal kalle bloggen :D Og nå blir det vel tromsø tur på dere? :)

    SvarSlett
  9. herlig blogg!
    så fint at jeg fant deg (før du drar din vei;o)
    kunne nok selv aldri bodd i varmere strøk, jeg tåler varme altfor dårlig.. og jeg liker årstider og vinter, og alt det der..

    Lykke til med pakking!

    SvarSlett
  10. Så spennende da. Spent på hvordan det går å fly med hundene og lillemann da selvfølgelig. Men han har jo flydd før. Jeg var jo veldig spent, men A var en drøm å fly med. Brukte bordene til seng, og det funket utmerket.
    Jeg følger deg videre, må jo få litt input på barnematlagingen. Dessuten liker jeg måten du skriver på. Lykke til med flytting! Klem

    SvarSlett