lørdag 10. september 2011

Aha det er sånn det er når de små begynner i barnehage

Lillemann synes barnehagen er et morsomt sted. Det er bare det at han knapt har vært der siden sin spede start. Men han har vært der nok til å ta med hjem både det ene og det andre. Morsomt det der hvordan man kan gå fra å nesten aldri være syk, til å bli fullstendig slått ut av mageinfluensaer og vanlige influensaer med øyekatarr på begge øynene. Og det værste er at det sikkert bare er en forsmak av hva som kommer.

Hvis du noen gang har hatt øyenkatarr på begge gluggene, så vet du hva jeg snakker om her. Man våkner stille og rolig om morgenen og kan ikke åpne øyenene, fomler seg i blinde på badet for å splashe vann på dem for å løsne opp klisterlimet, for å bli møtt av de rødeste, hovne øyne som stirrer matt tilbake på deg. Ikke et lekkert syn, og når det i tillegg renner fra nesa, halsen føles som om den har kaktus i seg, feberen brenner i kroppen, DA er det synd på deg.

Men mamma må man fortsette med å være, det kommer man seg ikke unna, selv om man helst bare vil inn under dyna igjen, så står bæsjebleier og selvmating på dagsordenen. Min kjære nabo som har reddet meg mange ganger i det siste med å passe litt på lillemann har vært bortreist, mannen har vært en tur i Norge, så lillemann kan skrive under på at mammaen har ikke vært noen morsom og underholdene mamma den siste uka.

Glemte jeg å si at lillemann også har vært syk, det var han som gav meg øyekatarren og influensaen, tusen hjertelig takk lille venn.

Men, nå skal jeg ikke bare syte og klage og håpe på medlidenhet. Jeg har også noe positivt å si. Verdeens tøffeste lillemann tok sine første 2 skritt i dag og det hele to ganger, så da gikk han 4 skritt for aller første gang! Kjempestolt mamma her og måtte felle en tåre. Flinke flinke gutten min.

6 kommentarer:

  1. Flinkis!!:-) Jeg er sikker på at mammaen er supermamma til tross for alskens sykdommer, høres absolutt sånn ut! Her gruer vi oss til barnehagestart. Husker veldig godt hvordan det var med storebror; hvis han var to uker sammenhengende i barnehagen, var det et mirakel! Som regel hadde han ny sykdom hver uke. Han var en virusmagnet som gjorde huset om til en slagmark. Vi lå slagne hele gjengen, og hadde masse fravær på jobben, huff... Heldigvis går det over!God bedring! :-)

    SvarSlett
  2. Grattis til lillemann (og til mor)! Lillesøster har ikke gått sine første enda:) Kjipt å være syk når man er gressenke! Heldigvis har jeg klart å unngå det de siste mnd. Føler med deg! God bedring!

    SvarSlett
  3. Åååå gratulerer med første skritt! Skjønner at det er stas :) God bedring, klem

    SvarSlett
  4. Man får trøste seg med at ungenes imunforsvar styrkes. Det er lov og synes synd på seg selv. Gratulerer med de første skritt.

    SvarSlett
  5. Godt du klarte å presse en tåre ut av gjenklistrede øyne!

    Kjedelig med sykdom og ikke minst at du og skulle bli smittet. God bedring!

    SvarSlett
  6. hehe lammelår, du får meg til å le :) Og det må bety at jeg er på bedringens vei, katarren er borte og har kun tatt 2 paracet så langt idag :) Lys i tunellen.

    Tusen takk for alle god bedrings ønskene, de kom godt med og jeg var så på nippet til å troppe opp på legevakten igår, men en kjapp tlf til doktor Kleiner i danmark fikk meg på bedre tanker :)

    Stas når de små begynner med å gå, håper ikike det medfører flere knall og fall episoder. Ha en strålende dag alle sammen :) Jill

    SvarSlett