søndag 14. august 2011

Pasta med brokkoli i ostesaus 10 mnd

Inspirert av en oppskrift fra Annabel Karmels bok, har jeg laget en kjempegod pastasaus til lillemann med masse god tyggemotstand.

Pasta med brokkoli i ostesaus
(jeg fikk 6 porsjoner av denne oppskriften)
1 stor gulrot
6 medium store buketter brokkoli
litt grønne frosne erter
halvt fedd hvitløk
litt pepper
40 gr cheddar
25 gr smør
2 ss hvetemel
nesten 2 pk ferdigblandet mme
Pasta

Kutt gulrøttene i biter og damp dem i ca 10 min, tilsett brokkolien og ertene og damp videre i 5-7 min. Smelt smøret, helst usaltet og fres hvitløken litt og tilsett melet. Gradvis tilsett mme til du får en passe tykk saus, jeg brukte nesten to pk mme. Småkok i noen minutter. Fjern kjelen fra varmen og rør inn osten. Tilsett de gaffelmoste grønnsakene og litt pepper. Serveres med små pasta stjerner, skruer etc.
Fra de er 10 mnd, kan man godt bruke vanlig melk i matlagingen når den blir kokt. Jeg valgte å bruke mme da mini enda ikke er 10 mnd.

7 kommentarer:

  1. Enda en herlig oppskrift som må prøves :)Alt jeg har prøvd fra bloggen din har falt i veldig god smak hos Anna. Den nye headeren din var kjempe fin! Klem

    SvarSlett
  2. Hvordan går det med matlagingen? :)
    Snille søte Anna som liker det meste. Ha en fortsatt god søndagskveld

    SvarSlett
  3. Hørtes godt ut det, selv for en som har sluttet å regne ut alderen i måneder for lenge siden!

    SvarSlett
  4. Lammelår; her går det i mnd enda, mnd er liksom enda lett å holde styr på. Men de der ukene ble plagsomt til slutt, tror jeg ga opp rundt 13-14 uker, ble bare surr og jeg sa feil hele tiden når folk spurte :)

    SvarSlett
  5. Så flott blogg du har!!! :)

    Dette så jammen kjempe godt ut og skal absolutt prøves ut på min 10 mnd gamle datter :)

    SvarSlett
  6. takk for det :) Ja retten ble fort en hit hos min lille og lager den fremdeles, men nå med vanlig melk og til hele familien :)

    SvarSlett
  7. Hej,

    Jag jobbar för sajten AlleOppskrifter.no och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggtoppen".

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i Matbloggtoppen på AlleOppskrifter.no - http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggtoppen!

    Med vänliga hälsningar,

    Senka
    senka@alleoppskrifter.no

    SvarSlett