mandag 8. august 2011

Noen glemte å slå av stekeovnen ute

De siste dagene har det vært mellom 35 og 40 grader. Deilig hvis man er på ferie og det eneste man vil og skal er å sole seg, svømme og slappe av.

Ikke fullt så deilig er det når man skal gjøre husarbeidet, lage mat, handle inn og aktivisere en hyper lillemann.  Så hva gjør man når man bor i et land som har ulidelige varme sommer måneder? Jo man holder seg innendørs det meste av dagen og er kun ute og lufter seg tidlig om morgenen og sent på ettermiddagen og kvelden. 

Vi har faste baderitualer for å kjøle oss ned, morgenbad i badebaljen på terassen og ettermiddagsbad i bassenget. Men to bad og endeløs sofahopping er ikke nok.

Derfor har jeg og lillemann beveget oss utenfor døra i dag, og det hele to ganger! Vi har spist deilig lunch på Terrasana i Laguna village i håp om at det ville komme litt bris fra havet og kjøle oss ned, det gjorde det ikke, men lillemann var storfornøyd med å i det hele tatt være ute av huset og å få smake skummet på mammas tropicana juice. Mammaen var også kjempefornøyd med å snakke med noen andre enn pappaen, så alt i alt var det en vellykket utflukt selv om sola bakte.

For å toppe det hele, dro vi på babysvømming. Den har vi jo gått glipp av lenge nå siden vi har vært i Norge. Men glemt hvor morsomt han har det på svømminga, det hadde han ikke. Større smil og entusiasme skal man lete lenge etter. Hoppe opp og ned i sittende stilling, klappe litt og den største bonusen for mammaen er at lillemann er blitt sosial! Han gråt ikke lengre av skrekk når de andre babyene ville ta på han. Nå ville han ta, klipe og klore litt på dem også og i omkledningsrommet krøp han bort til en annen jente og kysset henne! Her er jeg litt i tvil om det var ment som et kyss eller om han ville bite. Men søtt var det og veldig glad for at han har utviklet sine sosiale antenner.

8 kommentarer:

  1. Ikke så greit med sånn varme når du skal drive med hverdagslige ting nei. Men duverden så misunnelig jeg er! Her er det vel kjipe 12-13 grader og grått og trist. Dårlig med sommer her, IGJEN! :P SKal til Thailand i november og jeg skal love deg at tiden kan ikke gå fort nok! Kanskje vi skulle tatt oss en hopp på tur nå snart bare for å få litt varme

    SvarSlett
  2. 12-13 grader høres herlig ut spør du meg, vi kan bytte :)
    Thailand blir sikkert spennende, har du vært der før? Jeg har ikke reist enda i den delen av verden, de fleste ferier nå for tiden går hjemover :)

    SvarSlett
  3. Uff, jeg tror jeg ville besvimt i en slik varme!! Minnes med gru Tyrkiaturen (med familien) for mange år siden, 30 varmegrader i skyggen. Ville bare hjem, og var stort sett bare i bassenget eller i leiligheten med aircondition. Jeg tåler ikke 25 varmegrader her hjemme heller jeg, så vårvær er nok best for meg :)

    Babysvømming høres så moro ut. Aldri prøvd det med mine, selv om jeg bor et steinkast unna badeland som arrangerer det.

    SvarSlett
  4. Karin, da må du nesten gå på babysvømming med lille prinsen din, det er kjempemorsomt for dem :)
    Har ikke vært i Tyrkia, men har hørt at det kan bli stekende hett der også og ikke moro når man er på ferie og blir sittende inne pga varmen :/

    SvarSlett
  5. Har ikke vært i Thailand før, så jeg gleder meg masse :D Blir jo spennende hvordan det går med mini og den lange reisen, men vi skal nok få det til. Både mine forelder, som skal være med, og min samboer har vært der før så jeg er i godt selskap ;)

    SvarSlett
  6. Det blir deilig å komme seg vekk fra kulden og det kommer helt sikkert til å godt med den lille, hvor gammel er mini når dere skal reise? Godt også å reise sammen med familie sånn at man får hjelp og barnepass :D

    SvarSlett
  7. Han er 10 mnd når vi reiser.
    Ja hadde nok ikke dratt hvis ikke mine foreldre hadde vært med. Vi får litt ferie vi også siden de kan passe han litt, og de gleder seg masse til å være med han :)

    SvarSlett
  8. Her er lillemann snart 10 mnd og gjett om det er en travel tid. Han er høyt og lavt og sitter ikke stille et sekund. Hvis en baby kunne hatt ADHD, så tror jeg lillemann hadde gått under den kategorien. Så hvis du også ha en aktiv krabat, er du kjempeheldig at du har "avlastning" med på ferie :D

    SvarSlett