torsdag 18. august 2011

Messy monkeys

Den store dagen som mammaen har utsatt og utsatt i lengre tid, var endelig kommet.
Lille, store babyen min har hatt prøvedag i barnehagen. 3 hele timer skulle han være sammen med fremmede mens mammaen spiste frokost og shoppet litt mens hun så på klokken hele tiden og gledet seg til å hente apekatten sin.

Han gråt litt da han ble kysset farvel og det stakk i mammahjertet å måtte forlate han. Venninnen til mamma som også har sitt barn der, leverte etter meg, og hun sjekket at alt var bra med lillemann og rapporterte til basen. Etter den beroligende rapporten, klarte mammaen å nyte frokosten.
Frokost på Passion cafe er et must

Han hadde det faktisk bra og gråt ikke. Han lekte med lekene og ble dullet med og fulgte ivrig med på hva de større barna gjorde. Han er en av 3 babyer, altså under 1 år, som går i denne barnehagen og ikke alltid alle babyene er der samtidig. Derfor har de god tid til å ta seg av de minste. Lillemann skal bare være der 2 dager i uka 5 timer av gangen og jeg tror faktisk han har godt av det. Han har tydeligvis storkoset seg idag, fått masse oppmerksomhet fra de voksne men også fra de andre ungene. Lillemann er som kjent en veldig aktiv krabat og i barnehagen får han virkelig brukt energien sin. De fikk han til og med til å sove uten mammas våpen (puppen)!
Etterpå bare for å slite han ut maksimalt, dro vi på Kids Kingdom sånn at han fikk leke litt til.
Alt i alt en god dag for lillemann og mammaen.

10 kommentarer:

  1. Alltid spennende med barnehageoppstart :o) Vesla her starter opp i september.

    SvarSlett
  2. Så utrolig bra at de fikk han til å sove. Det får vi håpe funker hjemme også, så du kan få hvile "våpenet" litt snart. :) Ser ut som en koselig barnehage, etter hva bildet viser av leker. :)

    SvarSlett
  3. Så kjekt at det har gått så bra :) Gruer meg litt til eg skal sende mini i barnehagen, men har ikke fått plass ennå så når det blir aner jeg ikke.

    SvarSlett
  4. Så bra at det gikk så bra :) Det er nok verst for mammaen tror jeg, selv om vi her hadde ukesvis med gråt første bhg han startet i.

    SvarSlett
  5. Barnehagen er gøy!:) Trodde at barna begynner i offentlig ordning fra de er 3 år i Spania. Og at de før det måtte gå hos dagmamma? Lurer litt, ettersom vi har tenkt å prøve på et år i spanialand etterhvert;)Deilig lunsj, forresten!!!:)

    SvarSlett
  6. Ja det var godt det gikk bra og at det ble mindre tårer enn forventet. Han var så interessert i de andre barna at fort glemte meg+at det hele tiden er noen der som duller med han :)

    Prinsesse-mammaen: her begynner de i barnehage fra de er 4 mnd!!!! hjelpes! Så de er i barnehage frem til de begynner på skole. De trenger ikke starte på skole før de er 6 tror jeg at jeg hørte, men de fleste sender dem når de er 3 siden de fleste barnehageordninger slutter da.

    SvarSlett
  7. Jeg tror også det er værst for mamman, og kjenner jeg gruer meg. Heldigvis er det over ett år til hun skal i barnehagen.... Kjekt å lese at det gikk så bra me dere da :)

    SvarSlett
  8. takk for kommentar inne hos meg!
    og lykke til med barnehagetilvenning!

    klem

    SvarSlett
  9. Fire mnd. ja. Hadde nesten glemt hvor priviligerte vi er i skandinavia (den skandinaviske velferdsmodellen er den beste i verden, lærte jeg på uni;)) Har en niese og en nevø som har gått på spansk barneskole i tre år:)

    SvarSlett
  10. Prinsesse mamma, var de glade for det, både ungene og foreldrene?

    SvarSlett