onsdag 3. august 2011

Jeg har fått en unge til

Helt plutselig endret dynamikken seg i huset og jeg fikk meg en unge til.

Min bedre halvdel fikk det for seg at det var helt greit å stå på en gaffeltruck da han skulle inn i en lastebil. Det som ikke var så greit, var at den ene gaffelen falt av da han skulle inn i lastebilen og han falt rett ned på albuen. Au!

Så nå har jeg en mann med gipset høyre arm som ikke kan gjøre noe de neste tre ukene.

Dette innebærer for meg at jeg må gå to turer hver dag med lillemann og hundene i heten. Jeg må ikke bare mate lillemann, jeg må mate det store barnet også. Håper han lærer seg snart å spise med venstre hånd. Påkledning er en annen sak. Kneppe knapper med venstre hånd er ikke lett, tror jeg syr han et par "sykehjems" bukser av et laken han kan ha på her hjemme. Måtte klippe av han t-shirten i går og håper ikke dette må gjentas hele tiden for da blir det tomt for klær hurtig og han må ha på seg en lakenpose hele dagen.

Et annet problem er jo selvsagt, hva gjør vi med lillemann når mammaen skal på jobb? Må nok bare fortsette min ulønnede barsel tror jeg.

Håper dere har en ulykkesfri dag.

6 kommentarer:

  1. Uff da, hørtes ikke bra ut. Og de er de store babyene spm er værst! ;) Jeg har ikke noe annet å si enn lykke til!:) Sender litt gode tanker nedover, klem

    SvarSlett
  2. Trøst deg med at det er midlertidig. Hvor ofte hører man vel ikke om disse "ekstra barn" mennene som aldri får til noe. :)

    SvarSlett
  3. huff som han kjeder seg idag, sendte han over vein til klubbhuset for å hente is, ble i litt bedre humør av tanken på is, akkurat som alle andre unger :)

    SvarSlett
  4. Hehe.. jeg må le. Stakkar store sterke karen!
    Godt du har trening med pleie, men spørs om du ikke må ta fram den strenge stemmen snart.

    SvarSlett
  5. Uff, det hørtes vondt ut! Det er en utfordring med "syke" mannfolk i huset. God bedring til mannen din :)

    SvarSlett
  6. den strenge stemmen er tatt frem og han kan nå utføre enkle oppgaver som feks å gi brødskive til lillemann og dusje seg selv har han også funnet ut av, så det går rette veien :)

    Takk for god bedring ønsker til mannen :)

    SvarSlett