lørdag 27. august 2011

Hvor har backgammon`et vært?

Vi liker godt å spille spill og backgammon er en av favorittene sammen med yatzy.

Det har gått i perioder hvor mye tid vi har lagt ned på enten backgammon eller yatzy.
Men jeg skal innrømme at noen ganger har vi vært veldig tett på å bli spilleavhengige.

En av naboene våre (ikke de snille) har en gang ropt ut av badevinduet; Stop playing theese childish games!!!!! Well excuse me surpomp, yatzy et barnslig spill????? I dont think so gamlefar!

Til oldissens forsvar skal det sies at flere timers intens terningekast med stor innlevelse, nok kan gå hvem som helst på nervene.

Men tilbake til overskriften. Vårt backgammon er ganske så bereist og har opplevd både det ene og det andre. Det har vært i Norge (mange mange ganger), i Danmark (også mange mange ganger), i Spania (i mange forskjellige byer), på selveste kanariøyene, Kreta, Rhodos og Paris.

Spillebrikker og spillekopper har flydd ut fra hotell balkonger og landet på markiser, hvor vi har måtte pent gå ned i restauranten og bedt om å få de tilbake (vi er veldig engasjerte spillere).
Veldig slitt, men bereist

Vi har kun mistet en backgammonbrikke som er erstattet av en knapp, som ingen egentlig vil spille med og man har nesten tapt bare ved å måtte spille med knappen.

Terningene til yatzyen er så slitte at jeg har malt med neglelakk for å kunne se bedre hva vi har slått.

Men de har gitt oss ufattelig mye glede og har dratt oss vekk fra spanske såpeserier.

Har ditt backgammon og yatzy reist mye?

6 kommentarer:

  1. Morsomt å lese :) Jeg må innrømme at vi er av de ikke-spillegale menneskene. Vi har tatt noen slag yatzy, kinasjakk og ludo for ungenes del, men det er ikke noe videre entusiasme over det. Moro i fem minutter, så er noe annet som interesserer.

    SvarSlett
  2. Jeg er helt enig med deg, har samme spillsans som deg. Det enkle er det beste!

    SvarSlett
  3. Vi er veldig spilleglade. For oss voksne går det mest i Risk (strategispill) og kort. Backgammon har vi faktisk ikke, selv om jeg synes det er veldig gøy. Men Yatsy er et supert reisespill - siden det krever så liten plass :o)

    SvarSlett
  4. Karin; kinasjakk, hadde helt glemt det spillet :) Kanskje vi må ønske oss det i julegave, et skikkelig fint og avansert et :)

    Lammelår; noen spille tar jo 100 år å bare gjøre klar til start :) og det kan man ikke risikere med småsovende baby i hus.

    Hilde; enig, yatzy kan man presse ned i den mest overfyllte koffert :)

    SvarSlett
  5. Backgammon er kjempegøy. Min favoritt er stigespillet. Jeg vet det er litt sært, eller barnslig om man vil, men det er nå engang bare sånn det er. Nå kom jeg på at jeg ønsker meg kinasjakk. :)

    SvarSlett
  6. hihi stigespillet, du er morsom :) si fra hvis du finner et fint kinasjakk da:

    SvarSlett