søndag 28. august 2011

Det var da voldsomt til besøk for tiden

Dyrelivet bare VIL inn til oss. Det kan jeg godt forstå, for her kjører aircondition hele kvelden, matrester ligger på gulvet etter lillemanns selvmatings forsøk, vi har uimotståelige lamper tent og sikkert en hel del flere grunner til at alle kryp bare MÅ inn til oss.

Vi har hatt slangebesøk, gigantisk ulveedderkopp besøk, diverse firfirsle besøk, mus som ville bygge rede i dopapirskapet besøk, fugler som ville bo i luftekanalene på badet besøk, lillefrosken som kom hoppende og nå også får vi besøk hver kveld av denne karen.
Navnløst pinnedyrsak

En vaske ekte Praying mantis som ser ut som en alien. Den bare skal inn hver kveld og skjønner ikke at den blir båret ut i samme farta.

Jeg har lært at man skal være snill med dette pinnedyret. Før trodde jeg at det var den som spiste opp bladene på blomstene mine og fjernet de. Lite visste vel jeg at det er nettopp den som spiser de som spiser bladene! (Fikk du med deg den?)

Ergo blir pinnedyret nå pent plassert i bouganvillaen hver kveld.

4 kommentarer:

  1. Kjenner jeg er nysgjerrig på ulveedderkoppen, altså!

    Jeg lever i den tro at vi ikke har slike kryp i hus, og siden vi bor i Norge stemmer det sikkert.

    SvarSlett
  2. Den rakk jeg aldri å få tatt et bilde av siden den blokkerte veien til kjøkkenet hvor kameraet var :/
    Men jeg kan fortelle at den var gigantisk og vi måtte ha assistanse fra naboen. Mannen og hundene rømte ut i hagen og jeg stod på øverste trappetrinn. Takk og pris for at naboen var våken siden det var klokka 1 om natta. Og jeg håper jeg aldri skal se en sånn igjen, skikkelig skummelt.

    SvarSlett
  3. Det var da voldsomt til besøk! Er ikke en mantis en sånn som "bokser"? Er glad for at det bare er katta som går inn og ut her. Der vi bodde før hadde hun ofte med seg levende gaver til oss, både flyvende og løpende. Heldigvis gjør hun ikke det her vi bor nå. Kanskje fordi vi ikke har en verandadør som står oppe hele dagen her. :)

    SvarSlett
  4. Hilde; det kan godt være den bokser, tror det heter en kneler på norsk :)
    Morsomt det der med at katter kommer med gaver. Har du forresten sett kaninen din i det siste?

    SvarSlett