onsdag 24. august 2011

Da kan vi tilføye en frø på listen

I går kveld fikk vi besøk av en frø (frosk) i stua. Den holdt på å bli kveldsmaten til Lucy, men ble reddet av kveldens hero, meg.
Bitteliten frø som ble reddet fra froskelårs-døden

Helten fikk fanget frøen i et glass og ble overrasket av hvor fin en sånn frø egentlig er. Her har det nok sammenheng med størrelsen på denne saken, for padden som bor i en sprekk i steinmuren, er langt fra søt. Den er som padder flest, ekkel og ekstremt slimete.

Jeg har en gang, det var før jeg ble frø-helt, forsøkt å stenge padden ute fra hagen ved å blokkere hageporten med en bordplate. Langkosten ble tatt i bruk for å skremme jage padden vekk fra vår eiendom. Padden skjønte plutselig ingenting av den stengte veien, ikke var det noen omkjøring og den ble bare stående der og stange i bordplaten. Stakkars padden! Endte selvfølgelig med at jeg opphevet blokkaden og Paddy fikk vende hjem igjen.

Mannen er livredd for krypdyr (sjekk bare her hvordan det gikk da slangen kom på besøk) og han synes ikke det er det spor søtt med små frosker i glass. Han får gåsehud og blir likblek og løper unna når jeg skal vise han hva jeg har. Kan selvfølgelig ikke styre meg og bare skremme han med frøen, det er noe tilfredsstillende å skremme en stor mann på 1.90 med en liten frosk. Ja jeg vet det er slemt og bare vil bidra til at han får mareritt, men barnet i meg kan ikke la være.

I hagen har vi en stein som gjentatte ganger etter mørkets frembrudd, er blitt anklaget for å være Paddy. Jill!!!! Padden er i hagen!! Få vekk hundene!!!! Du altså, det er bare steinen. Nei, nei, det er PADDEN!
Paddy, her utkledd som stein

Litt morsomt er det at lillemanns favorittbok fortiden er denne.
Lille frøen ble nok lokket inn av de autentiske kvekkelydene vi lager

6 kommentarer:

  1. tror du ikke at vi måtte fiske en ganske stor en ut av poolen igår :) Og den var ikke samarbeidsvillig. naboen tok den med seg ned til dammen for å slippe den ut der, snille naboen min :)

    SvarSlett
  2. Hei, trodde jeg la igjen en kommentar hos deg:)
    Der det sto at du er morsom, hehe.
    For jeg lo godt da jeg leste padde-historien:)
    God helg!

    SvarSlett
  3. `Takk for det prinsesse mamma :) og god helg til deg også

    SvarSlett
  4. He-he, rene dyrehagen jo! Bra for mannen din at han har en sånn resolutt froskefanger i hus! ;-)enits40

    SvarSlett
  5. Det vil ingen ende ta heller, tror vi må holde dørene lukket om kvelden :/
    Så bra at anonyme kommentar feltet fungerer nå :)

    SvarSlett