lørdag 30. juli 2011

Når mannen steller hjemme

Min bedre halvdel har stolt fortalt på telefon hver dag at han har vært utrolig flink til å holde huset rent mens jeg har vært i Norge.
Spania er et veldig støvete land hvis man kan si det på den måten og to hunder hjelper heller ikke på saken. Mannen har vasket, gnikket og gnudd hver dag, han har rett og slett nesten fått vaskedilla i følge han selv. Men kanskje han har vasket så mye at det er noe han har "glemt"?

Jeg har lært av tidligere feiltak og har ikke mast minnet han på hva som skal gjøres når rengjøringsdama/meg er borte. Derfor legger jeg ut disse bildene som advarsel til dere andre som kanskje også har menn som vet best selv, sånn at dere ikke går i samme felle som meg og blir møtt av dette ved hjemkomsten.

Det var en gang et kumquat tre, kan kanskje reddes

Fin rosa blomst som skulle henge nedover steinene
Dette er bare to eksempler på hva som skjer etter 3 uker uten vanning i steikende varmt vær. Mange av blomstene mine har rett og slett tørket vekk. Blir nok nødt til å fortsette med å være masedama.

5 kommentarer:

  1. Kjipt!
    Når jeg har vært bortreist, ser plantene også ganske ille ut (ikke like ille som dine altså, siden det ikke er like varmt her). Når jeg påpeker det for mannen, får jeg høre: "Jamen, du sa jo ikke at jeg skulle vanne dem..." Så mas trengs!

    SvarSlett
  2. Hahaha!Det er ikke så lett å skulle huske alle småting heller. Det har nok (heldigvis) vært viktigere for han å huske å vanne hundene. ;) Jeg tror også at kumquat treet sikkert kan våkne til liv igjen.

    SvarSlett
  3. ja jeg blir nok nødt til å fortsette med masinga, men heldigvis har han husket hundene :)
    Ha en fortsatt god søndag dere to Hildene :)

    SvarSlett
  4. Kjenner meg vel mest igjen i mannen din, her lever bare de mest hardbakka plantene.

    Deilig å være hjemme igjen? Savna mannen eller hundene mest?

    SvarSlett
  5. Det er alltid godt å komme tilbake til sitt eget hus, men hadde vært fint om huset hadde befunnet seg i Norge :) Altfor varmt her for tiden, kan ikke trille tur etc, holdt på å krepere i dag tidlig da jeg gikk med hundene, de liker heller ikke varmen. Og ja mannen har selvsagt vært savnet, hundene også men ikke alt ekstraarbeidet det medfører å ha to store hunder, det kunne jeg godt vært foruten, men men :)

    SvarSlett