lørdag 2. juli 2011

Hjemme alenekveld

Pappaen har vært alene med lillemann i noen timer idag, så da må han selvsagt ha litt fri etter en så stor innsats, så han spiller golf og skal se på boksing sammen med en kompis! Boksing, hvem i huleste ser på det? Hm, tror kanskje det egentlig bare er en unnskyldning for å konsumere litt øl.

Men mor koser seg hun. Lillemann er lagt i seng. Mor har laget smoothie is med granateple og jammen ble det ikke en skvett til overs.


Her er oppskriften på dagens selvkomponerte is

Halv frosen banan
Stor kopp frosne bringebær
En pære
Granat og kirsebærjuice

Blendes til en tykk blanding og helles i isformene. Frys til neste dag for å være sikker på at pinnene er festet til isen. Hvis du ikke synes denne høres særlig god ut, så kan du prøve denne som jeg har skrevet om før.

Dette er juicen jeg bruker, den er fri for både det ene og det andre (sånne fy fy ting) og er kjøpt på Morrisons.

3 kommentarer:

  1. Golf og boksing er den merkeligste kombinasjonen jeg har hørt om på lenge, men det viser at han er allsidig...?

    En kveld alene er godt, tror vi trenger alenetid i blant.

    SvarSlett
  2. Hvor i all verden tror du man kan få tak i granateple og kirsebærjuice her til lands? Det tror jeg aldri jeg har sett før, men den ser god ut. :)

    SvarSlett
  3. Golf og boksing ja, enig i at det er en merkelig kombinasjon, har en sportsglad mann som reiser mye i forbindelse med jobb, så jeg er vant til å være mye alene og er en av de som aldri kjeder seg :)

    Hilde; dere har sikkert en enda bedre variant i Norge :)

    SvarSlett