onsdag 27. juli 2011

Gøy på landet

Mamma, lillebror og storesøster har hatt det koselig på landet.
Ikke har vi hatt pc eller internett, men vi har sneket oss inn til sivilisasjonen et par enkelte ganger for å oppdatere oss om hva som skjer på facebook, Din baby og i bloggverden.
Så helt uvitende er vi ikke og litt godt er det noen ganger å være fri for "data stresset".

Vi har opplevd stillheten og roen som omgir huset der bestemor bor. Er det ikke en fin utsikt vi har?

Vi har vært på besøk på nabogården. Der så vi hester, kuer og geiter og lillebror var ikke redd. Katten var han livredd for i begynnelsen, men heldigvis gikk det seg til og han jaktet stakkars gamle Sofus rundt i huset.

Vi har gått på mange fine turer. Fjellturer og landeveisturer. Kai har signert boka på Varden for første gang. Deilig med norsk natur og frisk luft.

Og jammen kom det ikke tre geiter i bånd forbi huset vårt en dag, tror kanskje de ønsker seg hund.

9 kommentarer:

  1. Hei. Har akkurat oppdaget bloggen din, her var det bl.a mange fine oppskrifter på babymat. Jeg har selv begynt å lage litt mat til tuppa på 6 mnd.
    Har du et tips til nedfrysing av grønnsaksmos? Den blir så kornete, og det faller i dårlig smak hos veslejenta.
    Legger deg til i blogglisten min, hvis det er greit.
    Hilsen Marianne

    SvarSlett
  2. Ren idyll jo. :) Litt pc-fri i ny og ne har vi alle bare godt av. Lenge siden jeg har hatt det, for det blir jo til at når man har det tilgjengelig så brukes det. Nydelig utsikt der øverst. Men med samme irritasjonsmoment som utsikten fra stua her. Telefonkabler, som bare henger i veien for hvert bilde. Fint er det likevel. :) Gjeiter i bånd var litt sært da. Men jeg skal egentlig ikke si noe, jeg som hadde en sølvrev til "hund" da jeg var 3-4 år gammel. :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere har det veldig bra der. Jeg tror tid i naturen er undervurdert, dessverre.

    Godt å kunne skjerme seg.

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  4. Hei, så koselig at du fant veien inn hit :)

    Jeg har skrevet litt her om oppbevaring og frysing av babymat
    http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/05/frysing-og-oppbevaring-av-hjemmelaget.html

    Jeg har ikke opplevd å få kornete mos, har fryst med olje, uten olje, med mme og uten, liker best å tilsette mme etter opptining.

    Ha en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
  5. Hilde, en sølvrev som hund, wow, det var spesielt det :) N¨er jeg tilbake i spania og har tilgang på internett hele tiden, godt å få googlet litt :)
    Men deilig med litt fri også.

    Lammelår, ja jeg tror det er mange foreldre som "glemmer" og ta barna med ut i naturen. Det er jo så fint også er det jo gratis og min lille har stortrivdes med å få plukke blomster og kjenne på gress, sand etc :)

    SvarSlett
  6. Så ut som en idyllisk og stille ferie. Deilig. Anna var også skeptisk til katter, litt morsomt siden vi har en isbjørn av en hund :) Men nå er hun kurert etter å ha besøkt ei venninne med katt.

    SvarSlett
  7. så bra at hun ble kurert :) Kai var redd for hundene her da vi kom hjem, men det gikk fort over heldigvis, ellers hadde det blitt trøbbel :)

    SvarSlett
  8. He he, ja. Det hadde blitt problematisk hvis ikke ;) Hvillen bæresele har du?

    SvarSlett
  9. jeg er så heldig at jeg har fått låne en ergo sele av kusinen min (takk Mia :) anbefaler den på det sterkeste, bruker du sele?

    SvarSlett