onsdag 6. juli 2011

En blodig start på Norgesoppholdet vårt

Har jeg ikke hele tiden sagt at det var en kjempegod i  med hjelm til villemann lillemann. Han skal jo reise seg opp over alt og bryr seg ikke om objektet er levende (hund), rullende (vogn), vaklevoren (tynne stå lamper) eller en liten lekebil (ikke så høyt fall).

I dag var det ingen av de ovennevnte objekter som var den skyldige i lillemanns ulykke. Han rett og slett reiste seg opp av en stol, stod på ett bein og viftet med en bok, falt rett ned og beit seg i tunga. Au au au! Mamma fikk nesten hjertestopp. Det rant blod i strie strømmer, har faktisk aldri sett så mye blod i hele mitt ganske lange liv. Det bar rett på legevakten, hvor det ble konstatert at han var utenfor livsfare og at de ikke kunne gjøre noe. Så nå venter vi på at det skal gro. Jeg hadde håpet på at det skulle gro på 1 dag, men det var nok å håpe på litt vel mye, men etter litt googling og rundspørring i nabolaget, har jeg funnet ut at det nok går opptil en uke.

Andre som har opplevd hakk i tunga og som har det bra i dag?

3 kommentarer:

  1. Nei ikke kjøp hjelm. Det finnes jo bedre ting, se bare her: http://www.best-b2b.com/userimg/989/1010-2/inflatable-human-hamster-ball-342.jpg
    Sånn seriøst.. hjelm ville ikke hjulpet tunga, men ser poenget. Har begynt å tenke på polstring her også. Michelin-mannen drakt kan funke. hihi ;)
    Eller så kan man jo bare flytte inn i et gigantisk hoppeslott i stedet for hus. Det vurderer jeg til når Kenguruen begynner å tomle rundt på samme måte. ;)

    SvarSlett
  2. Jeg tenker heller at foreldre bør være ekstra oppmerksomme på ungene sine i utforske-verden-alderen.

    Apropos bekymringen for unger som kan komme til å skade seg, synes jeg denne bloggposten er bra:
    http://terninger.blogspot.com/2011/02/beskytter-vi-barna-vare-for-mye.html

    Hva med å kjøpe inn tepper for å gjøre underlaget mykere å lande på? Marmorgulv er hardt.

    Mine har aldri bitt seg i tungen på den måten sønnen din gjorde det, men så lenge han får i seg nok mat er det ikke noe å bekymre seg for. Likevel: God bedring!

    SvarSlett