søndag 3. juli 2011

Biff med pastinakk og linser 7 mnd ++

Det er rett før vi skal på ferie og fryseren var tom for middag idag, så jeg ble nødt til å lage en rett av det vi hadde i kjøleskapet. Matvraket har allerede testet den og godkjent før publisering. Gir ca 4 porsjoner.

Biff med pastinakk og linser


Passe stor strimle med biffkjøtt, jeg brukte indrefilet
1 medium stor gulrot
1/2 søtpotet
1 liten pastinakk
litt linser, jeg brukte røde flate
litt usaltet buljong
litt pepper
litt provencekrydder

Vend kjøttbitene i litt mel og brun dem på en panne. Skjær grønnsakene i passende biter og forkok dem i noen minutter. Legg sammen med kjøttet og linsene i en ildfast form og dekk med buljong og ha i krydder. Dekk med folie og stek på 200 gr i 45-60 min til kjøttet er mørt og linsene myke.
Moses i blender til ønsket konsistens. Ha i litt olje før servering.

2 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en god middag for en liten tass. Jeg prøvde å gi Kenguruen kylling og rotmos i dag. Butikkmat. Det endte i brekkninger, spytting og uendelige grimaser. Smakte på den selv først, og så ille var den da ikke. Jeg tror vi må lage kjøttmaten selv her også, skulle bare først se om han var "kjøttsulten." Det får vel bli bare grønnsaker en stund til, tror jeg. :)

    SvarSlett
  2. han vil jo sikkert ha kun hjemmelaga jo :))
    kai skal ha med seg noen pose Ellas kitchen nordover i morgen, har testet om han likte det og det gjorde han. :)

    SvarSlett