torsdag 30. juni 2011

Villmann elsker Drømmehagen (og en hel del andre serier)

Ja jeg vet at det ikke er anbefalt at de små skal se på barnetv, men hva gjør man ikke for å bare få 5 minutter ro i stua? 

Lillemann er nemmelig spinnvill fortiden. 
Og vi snakker spinn hamrende kjempevill! 

Hvor ble det av den lille babyen som lå stille og rolig på teppet sitt og kikket på lekene som dinglet fra babygymmen? Nå er det kun turbofart fra morgen til aften. 

Slenger seg rundt i lekegrinda og bruker veggene i den som trampoline. Bamsene blir hoppet på og slengt rundt om kring så man skulle tro at han ville myrde dem. Uroen som henger i lekegrinda blir brukt som svingtau. Leketelefonen hamrer han så hardt han kan inn i sitt eget hode, gråter litt og hamrer videre, fotballen blir brukt som håndball og kastes rundt i stua som en tornado og fisher price hunden som kan "snakke og synge" får virkelig gjennomgå og den av oss som ikke kan alle sangene den synger, må det være noe galt med nå, takk og pris for at den har en av knapp!
Vinner viftekonkurransen lett
Har jeg nevnt at han også skal reise seg opp overalt og helst opp av ustødige ting som Lucy (hunden), den vaklevorne IKEA høystolen, barnevogna eller doen, huff blir svett bare av å skrive det ned nå jeg. 

Tigergutt hoppetussa kan han hoppe så høyt med nå at jeg er redd han tar borti taket snart og den faller ned fra dørkarmen.

Så skyt meg gjerne, men her blir drømmehagen og everything is Rosie redningen for mamma, sånn at hun rekker og skrive et blogginnlegg eller skifte vann til hundene som er ved å dø av tørst i heten. 
Lucy og Kai ser på drømmehagen
Dessverre snakker vi kun om usle 5-10 minutter at den lille turboen klarer og sitte stille mens han ser på Upsy Daisy og Hinkel Pinkel. Han er mest interessert i intro sangene og jeg har gått så langt at jeg har tatt opp sangene han kjenner på telefonen min sånn at jeg kan spille de til han når han er lei, og effekten er en liten gutt på 8 mnd som ler høyt og smiler fra øre til øre.

Og siden jeg skal en tur til Norge snart, er det ellers noe godt barnetv dere kan anbefale? Altså dere andre slemme mammaer som også lar babyen deres se barnetv.


6 kommentarer:

  1. Hahaha jeg ler meg skakk! Men så kommer jeg på at jeg jo bare ligger to måneder bak i løypa og snart får det samme her... ups... ;)

    Her ser vi også på drømmehagen. Det går rett før leggetid, og passer fint for å roe ned litt før kveldsmat og søvn. Det er vel ikke noe galt i det, selv om enkelte (vi vet hvor. hihi) mener at barn ikke må se på tv i det hele tatt. :)

    Tips: Om det ikke går noe på tv når du virkelig trenger det, har Disney noen gratisvideoer på nettet. Funker fint her hos oss. :)

    http://www.disney.no/mikke/#/videoer/

    SvarSlett
  2. hehe og takk og pris for drømmehagen på DVD, ble faktisk kjøpt inn før Kai ble født :D Jeg bare visste at han kom til å like det, hehe. Han ser forresten drømmehagen på 3 språk, norsk, dansk og engelsk, får håpe han ikke blir forvirret, men når den engelske Iggle Piggle eller hva han heter på engelsk synger, så synger jeg over han på norsk om du forstår :D Best på norsk liksom :D

    SvarSlett
  3. Ha ha, så morsomt og bra skrevet. Vi kjenner oss litt igjen her altså ;) Vi har faktisk ikke sett så mye på tv enda, men det blir nok. Det er noe med de 5 minuttene.... Jeg er så glad i Mummi og Postman Pat, så har kjøpt DVD med de, så får håpe hun også liker mummitrollet og Pat. Men må vel pine meg igjennon noen Drømmehage episoder også etterhvert. Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  4. hehe, vi har mummitrollet også, men han liker det ikke enda, må sikkert være litt større, har også noen dvd med Kai og Andrea som er dansk barnetv fra da mannen min vokste opp, fenger heller ikke enda :D har også fortvilt forsøkt å fortelle mannen min at det heter postmann PAT og ikke postmann PER!(dansk versjon)høres helt feil ut med Per og hans lille katt Emil....

    SvarSlett
  5. hoihoi skjønner at du har det travelt om dagene!
    Ære være barne-tv sier jeg bare da :D
    Vi er heldigvis ikke der ennå, men småtten er snart 6 mnd så det begynner vel plutselig å skje ting. Han VIL hvertfall veldig mye så når han først får det til tenker jeg at jeg sikkert må ha han i bånd :P HAHA.

    SvarSlett
  6. skal saumfare butikkene hjemme etter godt norsk barnetv, hvis det finnes, synes jeg har hørt noe om en syngende elefant ved navnet Fantorangen :)
    Jeg tror jeg skal skaffe meg en sånn liten sekk han kan ha på ryggen når han begynner med å gå :)

    SvarSlett