søndag 26. juni 2011

Svensk midtsommer i Spania

I dag har vi tilbrakt hele ettermiddagen hos våre svenske venner og andre venner med andre nasjonaliteter og alle deres barn og babyer. Var rene skjære babytreffet. Anledningen var selvfølgelig svenskenes yndlingsdag, midsommar.

Vertene hadde dekket til et kjempefint svenskt bord, stort svenskt flagg, ballonger og gule og blå blomster.

Menyen bestod av smørgåstårta med laks og reker, potatissalad, diverse sild, to forskjellige pai, kjøttbullar selvfølgelig man kommer ikke unna dem og en hel del masse andre ting som jeg ikke rakk og smake på.

Selvfølgelig måtte vi også en tur i poolen for å kjøle oss ned og etter maten fortsatte festen ut i de små timer, men jeg og Kai dro hjem til hundene og senga. Lang dag for en liten mann, mange nye inntrykk, mange nye venner og deilig trett.

4 kommentarer:

  1. Heisann,
    har litt skrivestopp inne hos meg.
    Måtte bare innom deg en tur, tenkte jeg:)
    Så kjempekoselig ut!!

    SvarSlett
  2. hyggelig hvis jeg kan hjelpe mot skrivestopp :)
    Håper det løsner, ha en fortsatt trivelig skrivelig kveld/natt :)

    SvarSlett
  3. Det så jättekul ut. ;)
    Nå fikk jeg skikkelig lyst på svenske kjøttboller. Nam! Like før jeg sender mannen over grensa for å hente noen. hihi

    SvarSlett
  4. Lillemann fikk smake sin første svenske kjøttbulle :D Og han likte det. Vi kan kjøpe svenske kjøttbuller her nede både i Ikea og i svenske butikkene, sikkert best å kjøpe dem fordi de jeg lager selv blir alltid gigantiske :D Mere som en kjøtt fotball :D

    SvarSlett