onsdag 1. juni 2011

Laks med søtpotet og dill 6mnd++

Laget en super enkel rett til mini dag som gled ned på høykant og det første gangen han fikk laks.

1 lite stykke laks
1 fedd hvitløk
1/2 tynn skive sitron
litt pepper
litt gressløk
litt vita hjertegod olje

1 liten søtpotet
2 gulrøtter
1 liten pastinakk
litt frisk dill eller persille

Legg laksen i litt folie og ha på litt olje, litt pepper, strø på litt hakket gressløk og legg hvitløksfeddet og sitronskiven oppå, pakk godt sammen og bak i ovnen i ca 30 min på 200 gr.

Damp eller kok grønnsakene til de er møre. Jeg dampet søtpoteten og pastinakken sammen og kokte gulrøttene for seg. Mos i blender sammen med litt olje og laks, spe med litt av vannet fra gulrøttene eller ha i mm, mme og litt friske urter.

3 kommentarer:

  1. Denne oppskriften skal prøves i løpet av helgen:) Jeg er lakseelsker selv og håper Anna også blir glad i fisk. Så artig at Kai likte det, de jeg har hørt om har prøvd opptil flere ganger før babyen vil ha fisk.

    SvarSlett
  2. Det var det som overrasket meg også, at han likte det så godt, men bra er det, for det er mange porsjoner i fryseren nå :) Du må fortelle hvordan Anna liker det. :)

    SvarSlett
  3. Snuppa fikk prøve denne i dag, og det gikk ned på høykant :-) Det var bra, siden vi har tre porsjoner til i frysen!

    SvarSlett