fredag 17. juni 2011

Hjemmelaget smoothie is

I dag er det så utrolig varmt og fuktig i luften her at jeg tenkte jeg ville prøve meg på å lage smoothie is.
Ispinne formene ble kjøpt inn og her ser du resultatet, nam nam og like godt for voksne som for de små. Kai skal få smake for å kjøle ned gommene.

Smoothie is
150 gr bringebær
1 banan
juicen av to røde epler

Skjær bananene i biter og frys i noen timer. Ha oppi blenderen sammen med frosne bringebær og eplejuicen. Smoothien skal være ganske tykk i konsistensen. Hell oppi formene og frys med det samme. Restene kan du så feks blande ut med friskpresset appelsinjuice og vips så har du en deilig smoothie til deg selv.

5 kommentarer:

  1. Er det muuuulig... i går snakket vi om at isformene våre, som vi bare ikke har klart å finne etter flyttingen, må ha gått med i fretex-eska sånn at vi må kjøpe nye. Men nå ser jeg jo at de har havna i Spania, for de var nøyaktig lik de på bildet. :)

    SvarSlett
  2. ja ops der fanget du meg, jeg handlet ispinne formene på freetex :D Nei, jeg kjøpte mine på morrisons i Gibraltar for 1 pund :)

    SvarSlett
  3. Det lyder fristende!

    Her jeg bor er det heller kakaovær enn isvær, men når varmen kommer igjen er planen å lage smoothie-is. Det har jeg aldri gjort før, så det blir spennende å prøve seg fram med ulike smakskombinasjoner.

    SvarSlett
  4. Var mitt første forsøk idag, har allerede spist 2 :D

    SvarSlett
  5. Hehe.. høres bra ut! :)

    God helg!

    SvarSlett