lørdag 4. juni 2011

Aktiviteter for barn i og rundt Estepona

Costa del Sol har mange attraksjoner og aktiviteter for barn (og voksne). Har laget en liten oversikt her over hva som finnes i området rundt Estepona.

I Estepona har vi en safaripark som er kjempefin. Masse spennende for store og små å se på. Her blir man kjørt rundt i jeeps eller man kan velge å gå selv. 

Strandpromenaden i Estepona er veldig barnevennlig og det finnes mange lekeplasser langs den+masse gode tapas restauranter og cafeer.

Det er en kjempefin barnevennlig strand i Estepona som er langgrunnet. Stranden ligger i en liten bukt hvor vannet er varmere og roligere hvis det blåser. Her finnes det to gode beach barer, Havana og Lolailo, begge kjempegode.
I Estepona havn kan man leie kanoer, kajakker og små enmanns seilbåter, er vel mere som en jolle, men morsomt er det. 
Bildet er fra fjorårets første kanotur, jeg måtte være fotograf siden jeg var gravid
Anbefaler delfinsafari. Vi har tatt en fra Estepona mange ganger med Georgio tlf. +34 607217683, han tar folk med ut i en ganske stor speedbåt og man kommer utrolig nært delfinene. Jeg kunne nesten ta borti dem, utrolig følelse. Hvis man vil være garantert å se delfiner, skal man ta den fra Gibraltar,her kryr det av delfiner i gibraltar stredet og inne i bukten. Vi har vært så heldige at vi har sett delfiner hver gang vi har tatt den fra Estepona og har også sett en kjempestor havskilpadde og flyvefisk. Båtene fra Gibraltar er mye større og tar mange mennesker, så opplevelsene er helt forskjellige.
Dette bildet er fra fjorårets delfinsafari og som du ser er man veldig nært delfinene.
Har man fått nok av utendørs aktiviteter, kan man ta turen innom Kidz Kingdom som er et innendørs leke senter, kjempemorsomt for barn og mor og far kan slappe litt av i kafeen.

2 kommentarer:

  1. Delfinsafari er kjekt :) Vi reiste ut i båt fra Estepona og jeg var ganske overrasket over at de plutselig dukket opp rundt oss midt utpå "fjorden" der :D Skikkelig artig

    SvarSlett
  2. jeg var ustyrlig første gangen jeg så dem, har det på video og skjemmes nesten av hvor høy og skingrende stemme jeg plutselig utviklet der og da :) De er jo så fine! :)

    SvarSlett