tirsdag 3. mai 2011

slange på stuegulvet

Oi, nå fikk jeg akkurat sjokk, er ikke helt kommet meg enda.
Men her sitter jeg altså og skriver litt på Dib, helt i min egen verden også ser jeg plutselig en slange midt på stuegulvet!

Den var ikke så stor og skummel, men blir redd nok til at jeg sender hundene ut i sikkerhet, finner et par sko jeg tar på og leter febrilsk etter telefonen, finner den ikke, må lete i lettere panikk, finner den endelig, ringer naboen men linja er dårlig og kommer ikke igjennom, kaster en tennisball på vinduet deres, treffer gitteret i stedet og ballen kommer tilbake, kaster den på nytt, bommer og den havner på terassen deres, lettere stresset nå, har mistet oversikt over hvor slangen er, men tror den er under kofferten til mamma, hopper litt opp og ned og forbanner telefonica/moviestar, roper på naboen så høyt jeg kan uten at det er fare for at ungen skal våkne, dette får hundene til å bjeffe og endelig kommer jeg igjennom på telefonen og min elskede nabo Jennifer kommer meg til unnsetning. Med kost og støvbrett, plastpose og spagetti klype (gud vet hvorfor hun hadde den med), finner vi slangen under kofferten og meget motvillig må jeg holde posen mens hun bukserer den nedi. Kan jo få hjerteattakk av mindre.

Må forresten få rette en stor takk til mine naboer som til nå har kommet meg til unnsetning når en mus hadde gjemt seg i skapet på lilledoen, en stor ulve edderkopp satt på kjøkkendøra midt på natta (til nå det mest skumle jeg har opplevd), slange under hagemøblene og ja så var det en mus i peisen en gang også.

Skal heretter forsøke å holde dørene igjen på kveldene. Og nå fortjener jeg virkelig litt sjokolade. Huff akkurat nå fløy en møll sak på meg og jeg fikk helt panikk, er visst litt lettskremt i kveld.

9 kommentarer:

  1. For en søt liten sneik! :o)

    SvarSlett
  2. Uff så ekkelt! Hadde fått helt panikk jeg også. Men den edderkoppen du opplevde, ikke at jeg vet hvilken sort det er, men jeg får panikk av våre små eklinger her til lands så tror jeg hadde dødd rett å slett hadde jeg sett det der. Æsj og fysj
    Godt du har tøffe og snille naboer :D

    SvarSlett
  3. søt og søt fru blom :) Men de ler godt av meg, for den var sikkert ikke lengre enn 30 cm og kjemperedd for oss.

    Jeg er ikke en fan av krypdyr, bortsett fra de små søte firbeina (er det firfirsle det heter på morsmålet? :) (tror firbein er dansk). Vi har to store sånne firbein boende i steinmuren i hagen, men det er ok, for jeg vet at de spiser edderkopper, frosk og sånne ting.
    Godt at mannen ikke var hjemme for han er enda mere redd enn jeg er og sto i sofaen den gangen vi hadde en bitteliten mus på doen :D

    SvarSlett
  4. Uff...bare navnet: Ulveedderkopp...*grøss*

    SvarSlett
  5. aldri vært så redd i hele mitt liv, heldigvis var naboens mann enda våken og kom meg til unnsetning. Mannen min gjemte seg i hagen med hundene :) Det morsomste var at naboen bare kastet hele posen med edderkoppen inni rett over veien og neste dag så mannen min at han som eier golfbanen vi bor ved, plukket opp posen og tok den inn i bilen :D Håper for hans del at edderkoppen hadde forsvunnet

    SvarSlett
  6. Jeg tror jeg må revurdere besøket:-)

    SvarSlett
  7. neineinei, jeg skal holde dørene lukket frem til du kommer :)

    SvarSlett
  8. Ojsann! Det er i slike situasjoner man skjønner at man IKKE er i Norge ;-)

    SvarSlett
  9. døra har blitt lukket hver eneste kveld etter dette besøket. Tror det er komme ut av hiene sine tid for tiden, har sett en del sånne ligge døde på veien.

    SvarSlett