lørdag 21. mai 2011

Piknik ved stranda er deilig

En av de positive tingene ved å bo i Spania, er jo at vi stort sett har fint vær. Og nå like før sommeren setter inn, er temperaturen akkurat passe til å ferdes ute med en liten en uten at vi svetter bort. Søndag pakket vi piknik kurven og dro sammen med noen venner for å hygge oss ute i det fri.
På menyen stod det salat med fetaost og sorte oliven, bakte potetskiver, hvitløksbrød, pizza, og barecue marinerte kylling klubber.

Her er oppskriften og den er ganske lett:
1/2 flaske Hunts barbecue saus
litt ketchup
litt brown sauce
honning

Kyllingen marinerte jeg i 12 timer i kjøleskapet og stekte på 200-220 gr i 40 min. Det ble en suksess og så godt at vi skal lage det igjen i morgen. Hadde også tenkt å lage et foccacia brød, men vi mistet internet forbindelsen på morgenen og da fikk jeg ikke tak i oppskriften jeg bruker. Kanskje likegodt, for vi hadde mat i overflod.

Kai og hans venninne koste seg også og det ble også tid til litt stumpelufting. Etter å ha vært ute i mange timer ved havet, var både jeg og Kai veldig trette og jeg tok senga klokka 9 for en gangs skyld. Deilig!

2 kommentarer:

  1. Heisann,
    så deilig med fint og stabilt vær:)
    Tusen takk for besøket... Hehe, men jeg må le litt da:) Norske/danske bleier og våtservietter...du har liten tiltro til "spanjokkene", skjønner jeg:)
    Nyt søndagen!

    SvarSlett
  2. hehe, dodot er bra, men dyrt :/
    og som du sikkert vet, så elsker de parfymerte ting til babyene her. Og hva med litt grøt med kakao smak :)

    SvarSlett