fredag 27. mai 2011

Hysj hysj

Tenkte jeg skulle forsøke meg litt på hysj hysj metoden på mini (Karin Naphaug) og her er hvordan det gikk.

Først litt om hysj hysj metoden. Den går ut på å roe barnet i sengen ved å si hysj. Man kan feks holde barnet i hånden mens man holder den andre hånda si på pannen/hodet til barnet mens man hysjer. Man skal overdøve barnets gråt/roping/klaging med sin hysj også skal volumet på hysjingen avta ettersom barnet roer seg. Og det er her det går galt. Hvordan hysje skikkelig høyt på en måte som høres snilt ut? Hvordan i det hele tatt klare å hysje så høyt at det overdøver mini? Skremmer jo livet av han! Høres ut som den sinte personen jo.

Så det gikk som det gikk, hysjet på vanlig måte og han endte opp i stor senga med puppen. Glimrende fremgang med andre ord.
Ps. Gode hysje-stemme- råd mottas med takk

6 kommentarer:

  1. Vi prøver også ut denne metoden for tiden. Vi har vært sløve med leggerutiner så her er vi i seng mellom 20 og 2230 engang. Har ingen gode råd for hysje-stemme, syns selv jeg høres streng ut. Iallefall når jeg skal overdøve sutring/gråting.. Frem til nå har hysjmetoden fungert sånn ymse, men det tar jeg på min egen kappe da vi ikke har vært like konsekvente hver gang.... Men det blir!:) Hvor gammel er gutten din?
    Lykke til videre, Ingrid Julia
    www.ingridjulia.blogg.no

    SvarSlett
  2. Hei, Kai ble 7 mnd i går, store gutten min :)
    Må sikkert være litt mere konsekvent med hysjingen og holde ut så lang tid det tar, men jeg blir litt utålmodig og ender med at han får sin elskede pupp, og da sovner han søtt :) Hvem vet hva som skjer den dagen jeg ikke ammer mere, ikke sikkert vi ler like godt da :/

    SvarSlett
  3. Da er de jevngamle, Anna blir syv mnd 4.juni. Artig, da jeg ikke kjenner så mange med jevngamlebabyer:)

    Ang baking så har jeg fått helt dilla mens jeg har vært i permisjon. Finner mange gode oppskrifter på www.passion4baking.com og www.detsoteliv.no
    Kan spesielt anbefale Magnoliacupcakes som du finner på detsoteliv. Kaloribomber, men kjempe gode! Klem

    SvarSlett
  4. Koselig med jevngamle babyer :) To skorpioner :)
    Min her lever hvertfall opp til sitt stjernetegn foreløpig. Sta som bare det, hehe.
    Takk for tips om bake hjemmesider. Jeg hadde fullstendig lage mat dilla da jeg gikk med Kai. Pappan sa han aldri før hadde fått så mye god mat. Nå er det endelig blitt litt bedre tid til matlaging igjen etter å ha levd på mat som lages hurtigst mulig. Klem

    SvarSlett
  5. Haha Den metoden er bare håpløs. Jeg har prøvd den jeg også, men har gitt opp igjen like fort. Det går jo ikke å hysje høyt. Det eneste tipset må være å sitte ned så man kommer så nært øret til babyen som mulig, og så hysje mens ens egne trommehinner skurrer og vrenges av å være for nær gråtingen. Hysjing og ignorering er forresten ganske frekkt, synes jeg. Min lillemann er kjempelett å legge om dagen, men kan bli sur om jeg prøver å legge han i egen seng om kvelden. Vi praktiserer derfor amming i mammas seng her også. Fungerer flott. Så er det bare å lure han over i egen seng etterpå. :)

    SvarSlett
  6. jeg ammer han i søvn i stua for tiden, men da må ikke tv være på, for da skal han se :) I går natt er første natta på kjempelenge at han ikke våknet en time etter leggetid. Måtte hele tiden opp å sjekke om han pustet i varmen stakars. Han har begynt med å sove på magen nå, er så søt der han ligger i bare bleia :)

    SvarSlett