mandag 30. mai 2011

Hest er best

Hest er best synes både jeg og mini, så idag benyttet vi sjansen til å møte en venninne til lunch ved den store fine rideskolen her i Estepona http://www.escuela-ecuestre.com/en/
Skolen er kjent for å være en av de beste i Europa og jeg må innrømme at det er veldig fint der, kanskje litt for "stivt" for min smak, men fint er det. Men blir nok å ta mini dit til ponny klubben når han blir litt større.
Mini syntes hestene var veldig spennende idag men det var også inngjerdingen til hestene og den ble studert ned til minste detalje. Dette er en av hestene mini så idag, islandshest i varme Spania, stakars hesten.

Jeg hadde selv hest her nede for noen år siden men måtte stoppe da ryggen plutselig ikke ville mer. Så da ble det trening av ryggen istedet og ryggen den er omtrent god som ny nå, men har ikke kommet meg på hesteryggen etter fødselen enda. Det får jeg ha til gode, har knapt tid til å tisse, er så mye man skal rekke i løpet av en dag jo.

9 kommentarer:

  1. Heisann,
    hest er sikkert best;)
    Har veldig lyst til å ta med storesøster på ridning! Men er også redd for hele greia. Man kan jo falle av... og knekke halebein, skummelt, hehe:) Og du, kalkulator gjør ting nesten bare mer komplisert. I hvertfall når
    man skal jobbe med X`er og Y`er og sånt:)
    Ha en fantastisk dag!

    SvarSlett
  2. Hjelm og vest er tingen :) har aldri skjønt de som tør ri uten hjelm og det er det mange som gjør her nede, må ikke ødelegge håret vet du :D
    Ha en fin dag du også!

    SvarSlett
  3. Å, jeg er så enig. Og hest i Spania må jo være fantastisk. Hadde selv ei fantastisk hoppe som jeg desverre måtte avlive for noen år tilbake, etter det har ikke hest vært helt det samme. Men får håpe Anna blir hestejente så kanskje vi kan overtale mannen i huset om at hest, det MÅ vi bare ha ;)

    SvarSlett
  4. Hester er noen nydelige dyr. Jeg er kjempeglad i dem, men jeg kan ikke ri og har desuten ikke rygg til det heller. Jeg sneik daglig gulrøtter og epler til nabohestene der vi bodde før. Ingen hester her vi bor nå, så det savner jeg litt. Så koselig at du tenker på å la mini være med i ponnyklubben. Heldiggrisen! :)

    SvarSlett
  5. Ingrid, hest i spania er deilig, rideturer på stranda, i fjellet med stopp på en liten venta (restaurant)for litt tapas og drikke før man rir videre. DET er livet det :)

    Hilde, jeg måtte til slutt innse at det ikke ble mere ridning på meg da jeg ikke kom meg opp i stående etter å ha renset hovene. Ja også hjalp det ikke at hesten var kjempediger, en fransk travhest med stooooore hover :) Her nede er det ikke så uvanlig å se hester på de merkeligste steder, de binder dem bare fast i et veiskilt feks også kan den stå der i noen dager :/ Så jeg har også forbarmet meg over en del hester og esler, båret vann til dem, epler, gulrøtter osv. :(

    SvarSlett
  6. Innså nettopp at jeg har usansynlig lyst på et esel! hihi :)

    Står de der i flere dager i strekk? En ting er å glemme hvor man har parkert bilen, men.....

    SvarSlett
  7. esler er søte de :)
    Vi har et esel rescue sted her i estepona, der de sørger for å "redde" the giant andalucian donkey.

    http://www.ancraa.org/default.asp

    må nok ta en tur dit med Kai.

    Ja ang det med å bare etterlate hester her og der, det gjør de. Feks så kan vi kjøre en snarvei herfra for å komme på butikken, er bare en liten stikkvei på 100 m, mange som bruker den og der stod det jammen en hest parkert/bundet fast i et veiskilt med så lang snor at han akkurat kunne komme borti bilen :/ Stod der i 2 dager. Dessuten binder de hestenes og eslenes forbein med tau sånn at de ikke kan stikke av eller legge seg ned eller dvs hvis de legger seg ned, så kommer de seg ikke opp igjen. Hm, kunne skrevet i det vide og brede om dette, blir så sinna!

    SvarSlett
  8. Uff så grusome vi mennesker kan være. Heldigvis så finnes det slike som deg som forbarmer seg over de. Jeg så en del hester da vi bodde (på ferie) i Nerja og det var så trist:(

    SvarSlett
  9. ja ikke sant, heldigvis finnes det mange gode organisasjoner der ute som står på. :)

    SvarSlett