tirsdag 24. mai 2011

Brødoppskrift til baby og resten av husets befolkning

Da har jeg endelig etter en del testing kommet frem et brød som har god smak og god konsistens. Det er lett å lage og krever ingen elting. Mini har testet og liker. Bonus er også at man kan skjære i tynne skiver uten at det faller fra hverandre. Inneholder ikke salt.

Mitt første brød
10 dl hvetemel
5 dl havregryn
5 dl speltmel
4 dl grovt sammalt hvete
4 dl rugmel
2 dl hirseflak
12 dl vann
1 pk tørrgjær
3 spiseskjeer vita hjertegod olje

Bland alt det tørre, ha i varm vann, bland godt, deigen skal være klissete, ha i oljen og hev i 1 time. Smør to former og ha deigen i og etterhev 1 time. Stekes på 180 gr i 1 time.
 Ps. Skal nå jobbe med utseende til brødet...

4 kommentarer:

  1. de så jo utrolig gode ut da! :)
    jeg bakerogså brød avogtil, men følger aldri noenoppskrift, bare tar det jeg har i skuffen og mikser sammen ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg følger heller ingen oppskrift, hiver bare sammen det jeg finner og da blir det ekstra vanskelig å skrive ned en oppskrift, men det gikk til slutt :)

      Slett
  2. Hei! Takk for fin oppskrift! Den falt absolutt i smak hos min 8 mnd gamle datter! Vet du om ingrediensene er å få kjøpt i spanske dagligvarebutikker som f.eks. Mercadona?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og beklager sent svar, er så sjeldent innom bloggen nå. Jeg kjøpte de fleste ingrediensene i svenske og norske matbutikker på solkysten. :)

      Slett