lørdag 28. mai 2011

Bleier i Spania

Jeg er visst blitt litt inspirert av Mamma til to prinsesser http://bare-mamma.blogspot.com/ som også har oppholdt seg i syden også kjent som Spania, i en lengre periode. Hun har nemmelig også skrevet om grøt og bleier og andre spanske rariteter man støter på her nede.

Jeg har brukt både de spanske bleiene Dodot og Pampers som man kan kjøpe i feks Gibraltar. Dodot er kjempegode bleier som ikke lekker eller lukter rart. Et godt tips er å holde seg unna Mercadonas eget merke, de lekker som en sil.
Jeg har fått en del bleier fra Norge. Folk som har kommet ned på besøk har tatt med seg Pampers eller Libero. Bleiene har jo vært så billige i Norge at det nesten ikke har vært sant, var nesten så de var gratis. Men nå som bleiekrigen er over i Norge, var jeg litt nysgjerrig på om hvordan prisene var i forhold til hverandre.

Jeg har fremdeles trodd at bleiene var kjempedyre her og veldig mye billigere i Norge. Dette måtte selvfølgelig sjekkes ut og regnes på, og her er resultatet av min lille spanske bleietest.
En økonomipakke Dodot med 164 bleier i, koster ca 30 Euros (233Nkr). Høres med første øyekast ut som veldig mye, men da man får 1 pk Libero for ca 37 kr og det er 22 bleier i en pakke, så vil det si at man ved å kjøpe 7 pakker Libero (154 bleier) gir 259kr. (får håpe regnestykket mitt er korrekt da matematikk ikke er min sterke side)
Så da viser det seg jo at det faktisk ikke er dyrere i Spania for bleier og skal du på ferie hit, så trenger du ikke pakke kofferten full av bleier.
Ps. Jeg liker Libero sine up&go veldig godt da.....

4 kommentarer:

  1. Ikke så verst pris på bleiene nei. Vi bruker coop sine bleier etter å ha prøvd libero, pampers og landlord, og er superfornøyd med de. Vi har hatt problemer med at bleiene ikke har holdt på "overraskelsene" så vi har måttet koke masse klær og spylt mini i dusjen en god del ganger... Men coop sine er hvertfall helt topp, de går langt opp på ryggen og holder godt på det de skal. Og så koster de bare 20 kr for en pakke med 58 stk :D

    SvarSlett
  2. 20 kr for 58 stk, DET er billig det :) Har hørt at coop sine skal være bra, skal teste de nå i sommer :)

    SvarSlett
  3. Vi får de for 20 kr for vi er coop medlem, men tror ikke de koster mer enn 30 kr kanskje hvis man ikke er medlem. Du må så absolutt prøve de :D Men vet ikke om de har sånn up&go bleier da.

    SvarSlett
  4. mamma er coop medlem, måtte spørre henne :) Så da blir det billige bleier når vi kommer til Norge i sommer. Hurra :)

    SvarSlett