tirsdag 10. mai 2011

Babysvømming er gøy


Jeg og Kai har gått til babysvømming siden han var 3 mnd og han elsket det fra første stund. Vi er så heldige at svømmingen bare ligger 5 min herfra på Albayt country club. De har et lite, men godt oppvarmet basseng som de små får bruke. http://www.albaytresort.com/ing/spa_fitness.htm

Svømme klubben vi tilhører heter Swim bebe Swim http://www.swimbebeswim.com/ og er engelsk språklig, men det er mange spanske barn der også, så vi synger sanger både på engelsk og spansk. Jeg har valgt å snakke til Kai på norsk når vi er på svømming, siden det er det jeg gjør uansett, så når alle de andre sier sine kommandoer på engelsk, så får Kai sine på norsk. Klar, ferdig, gå er bedre enn ready go synes jeg. Det er utrolig hvor fort de lærer selv om de er så små. Helt fra starten, så har vi sprutet masse vann i ansiktet på dem etter at vi først har sagt, Kai, klar ferdig gå! Det har så gjort at så snart jeg sier det nå, så lukker han øynene og gjør seg klar til å dukke under. Det som også er så morsomt, er at han nå forbinder de sangene vi synger der med svømming og hviner av fryd når jeg synger dem hjemme.

Nå som han er 6 1/2 mnd, er han også blitt skikkelig utålmodig og vil bare ned på gulvet og bort til bassenget. Vente på at de andre barna skal bli ferdig er ikke morsomt. I går var bestemor med og var fotograf som resulterte i dette bildet.

1 kommentar:

  1. ååå det virker så gøy med babysvømming :D Her er det så sinnsykt lang venteliste på kurs så det blir nok ikke svømming på oss dessverre :( Ikke så veldig bra tilbud her i området hvertfall

    SvarSlett