torsdag 26. mai 2011

Babygrøt i Spania er et kapittel for seg selv

Grøt utvalget i Spania er enormt virker det som. Her fås grøt i alle varianter. Hva med litt kakao smak til din lille eller honning eller kjekssmak? Felles for dem alle er at de skal blandes med mme og det er jo litt kjedelig for dem som ammer og dermed ikke bruker mme.

Det står godt nok at grøten er uten sukker, men det skulle ikke forundre meg om de har sneket noe annet i for å søte dem, ja som feks kakao.
I supermarkedene finner du merker som Nestle, Hero og litt Hipp, har dog ikke sett Hipp grøt enda. Her ser dere hvordan en typisk grøthylle ser ut her. Legg merke til kakao smak i høyre hjørne.


I Fuengirola på finsk/svenske butikken, kan man få tak i Semper grøt, mme fra Semper og Nan, sviskemos fra Semper og enkelte middagsglass. En pakke grøt koster ca 8 Euro.
Vil man kjøre den økologiske linjen, så er det håp selv for oss her nede i sukkerland. En venninne tipset meg om denne hjemmesiden  som selger Holle sine grøter
http://www.mundoecologico.es/43-papillas-ecologicas de leverer rett hjem, enklere kan det ikke bli.

Mitt neste lage-all-maten-selv adventure, består i å forsøke meg på hjemmelaget grøt, fortsettelse følger, kjempespennende..

4 kommentarer:

  1. Jiiiizez, grøt med kakao og honning?? Til baby? De er ikke riktig klok disse spanjolene :P
    Lykke til med grøt lagingen. Jeg har nå fryst pumpet melk i isterningposer så jeg har til jeg skal begynne å lage middag. Det er jo et lite steg hvertfall :D

    SvarSlett
  2. ja ikke sant, hva har de tenkt på? :D
    Tror spanjoler ELSKER sukker. Ser man på bakervarene deres så er de stort sett alle glasert med sukker og plukk selv godteriene oser av fargestoffer o.l. Scary :)

    SvarSlett
  3. Var det ikke honning som var livsfarlige for babyer da? Men kanskje er den kunstig fremstillt, noe som ikke gjør saken bedre egentlig. Det er så unødvendig å tilsette alt det tullet. Godt du kan få tak i noe mer fornuftig der nede også. :)

    SvarSlett
  4. ja aner ikke hvorfor de har honning og kakao i, venner de altfor tidlig til søte saker :/

    SvarSlett