lørdag 23. april 2011

Sveitserfruer?

Vi tenker mye på hvor vi skal være i fremtiden. Det er jo litt kjent i våre kretser at vi nesten er som et sigøynerpar. Flytter land konstant jo. Nei, nå har det ikke vært så ille de siste 9 årene. Spania stort sett hele tiden med et lite opphold i Danmark. Den lille turen innom Danmark kunne jeg nesten ha skrevet såpeopera om, men det får bli en annen historie.

Mannen min snuser på en jobb i Sveits for tiden. Sveits, der har jeg aldri vært. Første som slår meg er lav skatt, et dyrt land å bo i, Toblerone og snobbete smågale sveitserfruer. Ser for meg at de sprader rundt i Zurichs gater med nesen i sky og en hund i veska.
Har et par sveitsiske damer i salongen og de oppfyller sveitser kriteriene mine godt kan man si. Hun ene nynner til panfløytemusikken under hele ansiktsbehandlingen og hun andre kommer alltid 2-3 timer for sent og forventer at jeg fremdeles har tid til neglene hennes.

I Sveits snakker man sveitser tysk har jeg funnet ut av fra mr.Google. Hurra, da kommer skoletysken endelig godt med. Ikke så dumt med tysk alikevel. Og det gjør vel heller ikke noe at vi prakker enda et språk på mini? Norsk, dansk, engelsk, spansk og nå også sveitser tysk. Stakars liten, hvis han ikke blir språkforvirret så vet ikke jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar