torsdag 28. april 2011

Rullende baby og marmorgulv er ikke en god kombinasjon

Nå som Kai har startet med å rulle i alle retninger og ruller av teppet sitt uansett hvor mange tepper vi legger ut, har vi nå fått en ny bekymring. Marmorgulv og liten babykropp hører ikke sammen. Må holde øye med han hele tiden da han virkelig har fått opp farten med å skubbe seg bakover også.
Bekymrete foreldre som vi er, googlet jeg litt og fant dette. http://thudguard.no/ en hjelm til babyer som lærer seg å krabbe/gå. Må innrømme at den ser da ganske søt ut. Litt sånn Micky mouse inspirert.

Hva synes dere, er det noe man burde gå til innkjøp av eller skal vi bare akseptere at han får litt små kuler på hodet sitt.
For å ta den enda litt lengre, så tenkte jeg at i samme slengen kan man jo også beskytte de små knærne hans. Ser for meg at kryping på marmorgulv heller ikke blir så bra. Så da ble løsningen knebeskyttere for babyer. Fine de også synes jeg, men er det nødvendig?http://www.miljobaby.no/productdetails.php?product=100

2 kommentarer:

  1. Jeg skjønner bekymringen din, men syns kanskje det er litt drøyt å ha på hjelm.. Har du en lekegrind eller noe han kan være istedet? Og er det marmorgulv i hele huset? Hva gjør spanjolene mon tro? For det er vel vanlig med sånnt gulv der. Ikke lett det der, men noen kuler er vel bare å forvente i den alderen kanskje

    SvarSlett
  2. Nå har vi løst problemet så langt med å legge ut store sammenrullede håndklær rundt teppene hans, så får vi se hvor lenge det varer før han kommer seg over dem :)
    Lekegrind har vi også, men bruker den mest når feks jeg gjør noe og ikke kan holde øye med han 100 % pga av hundene.
    Aner ikke hav spanjolene gjør ang sine marmorgulv, tror ikke de er så mye hjemme, alltid ute på tapas barer jo :)

    SvarSlett