onsdag 27. april 2011

Barsel i Spania

Huff, barsel i Spania er kun 4 mnd. Da forventer de at du går tilbake til jobben og babyen må være i barnehage eller passes privat. Kan du forestille deg hvordan det ville vært for deg? Sende den lille babyen din avsted til fremmede for kanskje en hel dag, 5 dager i uka. Nei ikke ti ville hester ville få meg til å gjøre det, så her er jeg i ulønnet barsel på andre måned nå. Har tatt et par timer i salongen i ny og ne, hvor enten naboen vår har passet mini eller som idag da pappan gjorde sin innsats i 4 timer. Jeg savner å ha mine egne penger, som jeg kan bruke på akkurat det jeg vil uten å ha dårlig samvittighet. Men idag skjedde det jeg ikke trodde ville skje. Mannen min som hele tiden har sagt at nå bor vi i Spania og da må man følge de reglene som man har her, så tilbake i jobb med deg og bare send mini i barnehage, det overlever han. Han kommer løpene ut på trappa med en gråtende mini på armen og forbyr meg å jobbe mere inntil mini er gammel nok til å være i barnehage etter skandinavisk standard. Han får ikke sagt nok hvor flink mamma jeg er og ikke hadde han trodd hvor mye tid og energi det går med til å passe en baby og holde huset i orden. Halleluja mine bønner er hørt!

4 kommentarer:

  1. Så gøy med blogg:-) Gleder meg til å følge med.... Du er kjempeflink kjære kusinen min:-))) klem

    SvarSlett
  2. Bare 4 mnd?? Det går da ikke an.. Slutter de å amme inne 4 mnd også da der nede?
    Hehe flott at mannen din så at det ikke er bare bare å passe hus og heim i tillegg til å ha baby. Det er en fulltidsjobb det ;)

    SvarSlett
  3. Tusen takk Mia, når kommer din blogg? :)

    SvarSlett
  4. Anne-Irene, ja tenk 4 mnd, blir helt dårlig av tanken :) Dere kan prise dere lykkelige for at dere bor i Norge og har lang barsel. :)
    Regner med at de kanskje bare ammer på morgenen og kvelden kanskje, tror ikke de er så amme gale her nede :/

    SvarSlett